Gladiolen Vierdaagse Nijmegen mét rugzak hebben een bijzonder plekje gekregen op graf van Willy! (4 foto’s)

P1340224P1340225P1340226

Voor mezelf had ik al lang een vergelijking gemaakt tussen de Vierdaagse van Nijmegen 2015 én de Vierdaagse 2016 van deze week! Wat een enorm verschil, qua gevoel! Mensen beginnen me nu ook aarzelend te vragen of het dit jaar moeilijker en zwaarder was dan vorig jaar…, toen Willy nog in leven was. Of dat mijn gevoel heel vaak of misschien wel steeds bij Willy is geweest. Het blijkt ook dat men voor me gaat denken en dan al snel de conclusie trekt…, dat het dit jaar veel zwaarder geweest moet zijn. Mijn antwoord is dan heel rap en resoluut: NEE! Het ligt voor mij allemaal even anders… Natuurlijk droeg ik Willy met me mee in mijn hart, de afgelopen dagen. Hierover geen discussie, dit blijft ook altijd zo. Vanmorgen vertelde ik iemand… dat ik eigenlijk twee vrouwen met me meedraag…zo voelt het af en toe! Maar dit jaar heb ik fantastisch gelopen en eerlijk gezegd maar weinig aan Willy gedacht. Daarmee bedoel ik: Dat ik niet steeds in gedachten met Willy bezig was. Er was echter één zeer bewust moment, waar ik intens, qua gevoelens, bij Willy was. Dit was het moment van de onderstaande foto. Het moment dat we een drukke kruising oversteken in Nijmegen, kort voor de finish. Het kruispunt waar een agente het verkeer staat te regelen regelen. Het kruispunt waar de agente de regie voert tussen wandelaars en verkeer. Dit alles met heel veel humor, lol en heel veel applaus! Dit was het kruispunt waar Willy op mijn allereerste Vierdaagse, midden op de kruising naast de agent, op me stond te wachten. Iets wat toen absoluut niet mocht…. maar hier stonden ze me op te wachten, samen met Jelmer en Evelien. Gistermiddag ging er dus, op dat moment, heel veel door me heen. Wat heel veel mensen niet weten en nooit van me gehoord hebben is het volgende. Vorig jaar was voor mij, qua gevoelens, een afschuwelijke editie. Het knaagde steeds aan mij: Wat doe je toch in hemelsnaam in Nijmegen, Nanne?! Terwijl ik alles tot in de puntjes goed had geregeld. Dus geen enkele reden tot ongerustheid. Maar toch werd dit voor mij geen plezierige Vierdaagse. Steeds was ik in gedachten bij het thuis-front…! Ging het wel zo goed… wanneer ze via de telefoon vertelde: Het gaat wel goed. Ook het moment na het finishen voelde vorig jaar geheel anders, dan dit jaar. Het ging toen allemaal aan me voorbij. Dit jaar ging het helemaal goed. Heb me Willy-waardig gedragen. Vanmorgen heb ik de gladiolen, die ik op de Via Gladiola gekregen heb, naar het graf van Willy gebracht. Zij hield van bloemen en met name ook van gladiolen. Nu staan ze bij haar…, samen met de opvallende Vierdaagse rugzak. Dit was voor mij vanmorgen een heel bijzonder moment! Een heftig en intens moment … en hier kwamen de edities van vorig jaar en dit jaar … helemaal samen! Niet iedereen zal dit misschien kunnen begrijpen… maar het gaat goed met me, samen met m’n verdriet! De gladiolen hebben een mooi en bijzonder plekkie gekregen …!
P1340111
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Gladiolen Vierdaagse Nijmegen mét rugzak hebben een bijzonder plekje gekregen op graf van Willy! (4 foto’s)

Geef een reactie

