Algemene Begraafplaats aan de Haadwei Damwâld komt er weer goed verzorgd uit te zien! Broodje warme beenham, rode port en wapperende was aan de lijn! (10 foto’s)

P1340276P1340292Per 1 juli 2016 zijn de gemeentelijke begraafplaatsen geprivatiseerd. Veelal gaat een privatisering met de nodige aanloop-problemen gepaard. Voor de week van de Nijmeegse Vierdaagse zag ik het langzaam gebeuren…. een verslechtering van de ooit zo mooie Algemene Begraafplaats aan de Haadwei in Damwâld. Voor alle duidelijkheid, de begraafplaats waar Willy ligt. Na Nijmegen was de situatie in geen enkel opzicht verbeterd en was het een gesprekspunt op de wandelpaden naar de graven. Via een reactie over de staat van de begraafplaats, eerder deze week, had ik vanmorgen een goed en opbouwend gesprek met Dantuma van de ‘Stichting Begraafplaatsen Dantumadiel”. Er was erkenning en beterschap werd beloofd. Tegelijkertijd zijn direct vier mensen van het groenbedrijf in actie gekomen. De maaimachine ronkte tussen de graven door en er werd flink geschoffeld.

begraafplaats 26 juli 20161begraafplaats 26 juli 20162

Vanmiddag rond vijf uur heb ik opnieuw een kijkje genomen en het ziet er een flink stuk beter uit! Dit is ook duidelijk te zien op mijn foto’s. Zie het grote verschil! Het is een kwestie van de mannen de tijd te geven, om alles weer een beetje netjes voor mekaar te krijgen. Het is ook een kwestie van vertrouwen. Stilletjes hoop ik dat de Algemene Bergraafplaats in Damwâld er weer net zo mooi en verzorgd uit gaat zien… als vóór de overdracht!

P1340281P1340283

Natuurlijk was er vandaag verder nog genoeg tijd en ruimte om andere dingen te doen. Vanavond kruip ik weer in een heerlijk fris en verschoond bed! Het broodje warme beenham met van die lekkere honingmosterd smaakte in de achtertuin van de Hoofdweg… tongstrelend! Jammie jammie! Bij thuiskomst wachtte me een bijzondere leuke verrassing. Achter de grijze container stond een heerlijke rode port! Dit is de derde fles die ik binnen een week toegeschoven krijg! Gulle gevers… wel bedankt! Wat het weer van vandaag betreft: Het blijft maar door-zomeren.

P1340284P1340290

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

