It swijen net wurdich … Zoektocht naar een gewone oridnaire kartonnen koker … Vol verbazing stond ik op het kerkhof Damwâldsterreedsje rond te kijken! (22 foto’s)

P1350476P1350521

Komkommer-tijd….? Eerlijk gezegd merk ik er nog weinig van. Genoeg te doen en te beleven. Mijn eerste gangetje momenteel is het voeren van aantal tropische visjes in een aquarium. Ze voelen precies aan, wanneer het voedertijd is. Tot nog toe gaat het goed! Voor de Ikkerwâldster mocht ik vanmorgen weer een aantal foto’s maken en kwam ook nog eens thuis met een Friese roman van Willem Verf: It swijen net wurdich. Het verhaal gaat over weduwnaar Job en zijn dochter Nynke, die nogal op zichzelf wonen en besluiten om een nieuw begin te maken: Contact zoeken met de buitenwereld, het is per slot van rekening de 21ste eeuw. Verder was het een dag met zoektochten. Ten eerste op zoek naar een kartonnen koker, om een affiche te versturen naar iemand op Ameland. Je zou zeggen te verkrijgen op het postkantoor… Mooi niet. Bij boekhandel Schaaf in Dokkum vond ik uiteindelijk de gewenste koker, die ik zocht. Het raambiljet van Kredyt is vanmiddag alsnog richting Ameland gegaan.
P1350522P1350526P1350527P1350528P1350530P1350532P1350533P1350535P1350537P1350538
De tweede zoektocht vond plaats op beide begraafplaatsen in Dokkum. Ik ben op zoek naar een mooi ‘gedenkteken’ voor Willy. De beide Dokkumer graafplaatsen konden me hierbij niet helpen. Uiteindelijk denk ik wel te weten wat het ongeveer gaat worden…., ik heb iets moois in Veenwouden gezien. Vaak is het bij mij wel zo: De eerste keuze is direct raak! Met grote verbazing ben ik over het kerkhof bij het Damwâldsterreedsje in Dokkum gelopen. Eigenlijk wist ik niet wat ik hier zag…! Kan het ook niet goed omschrijven…. dit moet je echt met eigen ogen gezien hebben. Hele oude grafstenen staan zeer verwaarloosd onder en tussen de bomen. Alsof ze met elkaar één grote ruzie hebben gehad: Schots en scheef ligt het erbij. Vol verbazing liep ik hier rond. Ook een Belgisch soldaat uit de Eerste Wereldoorlog heeft hier zijn laatste rustplaats gevonden: Frans Bosmans. Nu is het tijd om Willy een zonnebloem te brengen… én visjes voeren!
P1350544P1350539P1350540P1350542P1350543P1350545P1350546P1350548P1350549P1350550
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

