‘Welke idioot heeft toch mijn flesje rode wijn gejat?! Mijn Willy haar flesje rode wijn van het graf gepikt! (10 foto’s)

P1350925P1350924

Hieronder het … kleine flesje wijn … (Archief-foto)

p1260427Vandaag had ik de nodige plannen en stond daarom vanmorgen al vroeg bij het graf van Willy. Op Ameland had ik altijd ‘mijn ochtendgebed’ … laat dit ook zoiets zijn. Tot mijn grote verbazing was het kleine flesje rode wijn verdwenen! Mensen echt waar…, toen ging er behoorlijk wat door me heen. Gejat! ‘Welke idioot heeft toch mijn flesje rode wijn gejat?! Mijn Willy haar flesje rode wijn! Dit flesje staat niet voor niks op het graf. Us Willy hield, van tijd tot tijd, van een glaasje rode wijn! Daarom hebben we tijdens het afscheid van Willy ook een wijntje op ‘het leven’ gedronken! ‘Welke zuiplap, welke dronkaard… kon niet met zijn of haar tengels van ons flesje wijn afblijven…?!’ Deze gedachten flitsten door mijn hoofd…, de rest zal ik maar niet noemen. Eigenlijk had ik het vroeg of laat wel eens verwacht. Zat er min of meer op te wachten! Banjerend en scannend met mijn felle ogen vond ik uiteindelijk toch nog het flesje wijn! Ongeopend! Min of meer verstopt, weggestopt tussen twee grafstenen – grafplaten. Maar het feit blijft staan: Iemand heeft met zijn of haar jatten aan het flesje wijn gezeten! Afblijven van iemand anders zijn spulletjes. (Misschien hoor ik de werkelijke reden, ooit nog eens, …. en zal dan misschien bovenstaande woorden moeten inslikken…!) De dag liep verder toch helemaal anders dan gepland. Vanmiddag ben ik naar Techum geweest, een Nieuw-Bouwpuist, ten zuiden van Leeuwarden. Mijn zus was eerder deze week jarig geweest. Door de weersomstandigheden moest ik helaas in de auto. Was heel graag op de fiets gestapt en misschien nog liever lopend naar Techum gegaan. Door al het gedoe en telefoontjes…, heb ik nog heel kort gelopen in Lekkum. Te kort! Eigenlijk was het een zondag…, zonder structuur. Maar dit heeft ook wel weer iets!

P1350926P1350927P1350928P1350930P1350931P1350934P1350936
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

