Wylde Tulpen Wandeltocht 2016 is volgende week zaterdag 20 augustus in Ternaard. Ik loop de 40 kilometer! (4 foto’s)

p1330402Dit jaar wordt de Wylde Tulpentocht gehouden op volgende week zaterdag 20 augustus. Ik heb me opgegeven en start dus volgende week zaterdag rond 07.30 uur in Ternaard. Mijn afstand wordt 40 kilometer. De Wylde tulp, oftewel de bos-tulp, is niet zoals van de naam verwacht zou worden, in het bos te vinden. Deze bijzondere plant groeit voornamelijk, op het kerkhof van Ternaard. Het is een stinsen-plant.i283726789502195970._szw480h1280_

Alleen op het kerkhof van Ternaard heeft de bos-tulp, die door de Friezen wylde tulp genoemd wordt, het zo naar zijn zin dat hij helemaal verwilderd is. Of we daadwerkelijk volgende week ook de Wylde Tulp zien krijgen, is nog maar de vraag…. want in juni zijn alle sporen van het wilde tulpenveld weer voor bijna een jaar verdwenen. Op 30 augustus 2014 liep ik ook deze perfect georganiseerde Wylde Tulpentocht in Ternaard. Nu maar hopen op prachtig mooi wandelweer!

Meer info: http://www.wyldetulpentocht.nl/

p1330407p1330414

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

