Allegorische Optocht Sint Nicolaasga 2016 in woord en beeld. Verpletterend Mooi! (215 foto’s)

P1380599P1380637P1380678P1380693P1380710P1380726Vanmorgen heb ik genoten van de Allegorische Optocht in Sint Nicolaasga. De Sint Nykster schrijft over een allegorische optocht van een onwaarschijnlijk hoog niveau. Hier sluit ik me heel graag bij aan. Dit moet je gewoon met eigen ogen gezien hebben. Zo ontzettend mooi! De creativiteit is erg hoog en je valt eigenlijk van de ene in de andere verbazing. Het materiaal gebruik, het schminken, de kostuums en dan niet te vergeten… de grote tot zeer grote praalwagens! Wat me ook altijd ontzettend aanspreekt, zijn al de bewegingen voor, achter en rond een praalwagen, van de ‘deelnemende figuranten’. Niks geen stijf gedoe! Het is een praalwagen, met daar op en omheen heel veel show! Er is ontzettend hard gewerkt en als je dan weet dat het schminken bij sommigen de avond voor de allegorische optocht al begint…., ja er wordt geschminkt geslapen! (Voorzichtig op de rug slapen… nou ja slapen…!) Aan belangstelling is in Sint Nicolaasga nooit te klagen, zowel van het publiek niet, maar ook niet van het aantal deelnemende wagens. In totaal kwamen drieëntwintig kleurrijke wagens voorbij. Voor mij was dit vanmorgen een speciale editie. Vorig jaar was ik hier nog met mijn Willie, die op 29 januari overleden is. Zij zat toen in de rolstoel te genieten, op een prachtig plekkie, met een prachtig uitzicht op alles wat passeerde. Het is één van haar laatste, echt mooie uitjes geweest…! Dan komt natuurlijk bij menigeen de vraag: Hoe ik dit dan vanmorgen heb ervaren? Kan alleen maar zeggen: Heel goed! Heb één momentje…, heel bewust, heel intens stil gestaan bij het feit, dat we vorig jaar nog met z’n tweetjes in Sint Nicolaasga waren. Ben blij dat ik de confrontatie ben aangegaan. Het helpt me een stapje verder in mijn leventje…! Begin me al een beetje thuis te voelen in dit mooie dorp… zal wel door de koffie van Annie komen. Overigens: Vanavond trekt de colonne praalwagens nogmaals door het dorp. Extra is dan de sfeervolle en misschien wel verrassende belichting. Een echte aanrader!

*** Druk op onderstaande fotolink om 215 foto’s van de 66ste Allegorische Optocht in Sint Nicolaasga te bewonderen.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipML5ABuUR3-PRcSLJkfvSzoKpJf4oTWt-kw4dpQ

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

