‘Friese Paarden’ is de titel van het boek van Vlaamse Tine Mortier, geïllustreerd met mijn Foto’s … Ik ben best wel een beetje trots! (4 foto’s)

p1410481

Na al het gefeest en daarmee bedoel ik dus: De Admiraliteitsdagen en de Feestweek van Damwâld, eigenlijk ook die prachtige wandeltocht De Pompster Ryd Rintocht met een super gezellige nazit, begint vandaag toch echt weer het normale leven. Als je daar, onder deze bijna tropische omstandigheden, van mag spreken. Vandaag weer heel veel gewone huishoudelijke dingen gedaan, zoals tweemaal de wasmachine laten draaien…, oh wat een gemak. Alles ligt alweer netjes gevouwen in de kast, want voordat je alles in de knijpers hebt hangen…, is het ook alweer droog! Dan in alle vroegte de feestversiering in de voortuin opgeruimd. Een deel ligt als vanouds netjes op de vliering…, zoals Willy dit altijd graag wilde. Het andere deel heeft een plekkie in de garage gevonden, wachtend tot over twee jaar. Natuurlijk hoort op deze warme maandag ook steevast een gangetje naar de supermarkt, zoals bijna elke maandagmorgen. In elk geval…, vandaag lekker druk bezig geweest. Ondertussen, tijdens het koffiedrinken, heb ik nog eens op mijn gemak nagenoten van al die foto’s.p1410482p1410483Over foto’s gesproken. Vorige week vrijdag-middag lag er voor mij een leuke verrassing op de deurmat. Een grote enveloppe uit België, met als inhoud twee mooie boekjes. Het boekje, getiteld Friese Paarden, maakt deel uit van de Verrekijkerbieb 5. Via Anne de Meester had Tine Mortier me, een aantal maanden terug, benaderd om een aantal foto’s van Friese paarden aan te leveren. In de grote witte enveloppe zat het resultaat. Twee prachtige educatieve boekjes, geschreven door Tine Mortier én met o.a foto’s van mijn hand. Foto’s gemaakt in Akkerwoude, Wouterswoude en wijde omgeving. Ik ben super trots en blij met het mooie resultaat. Het boekje maakt dus deel uit van de Verrekijkerbieb 5.  Uitgever is Die Keure in Brugge.Voor eventuele liefhebbers zijn er de volgende gegevens: ISBN 978 90 486 2536 9.

Nu denken jullie misschien… en de foto van het Stikelbarchje dan? (Egeltje). Dit beestje liep me vanmiddag bijna over de voeten…, op zoek naar een beetje schaduw!

p1410478

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

