Hoog zomer tijdens het nazomeren … Een winter met heel veel sneeuw … Kopieergedrag van Nanne Lukas: Steek van een bij! (12 foto’s).

p1410496p1410497p1410502p1410504p1410507

Daar hadden we warempel alweer een echte zomerdag en dit tijdens het na-zomeren! Jemig wat een warmte. Een geheel andere warmte, dan toen met de Vierdaagse van Nijmegen. Toen was het maar liefst 38 graden! Het voelt nu beduidend benauwder aan. Het weer lijkt behoorlijk in de hobbel en ook als ik gisteravond zo naar de wassende maan stond te kijken.., kon ik maar één conclusie trekken: We krijgen deze winter veel sneeuw!  Daarom vanmorgen alvast de sneeuw-schep voor het grijpen klaar gezet.

p1410492

Omdat het ’s morgens, heerlijk qua temperatuur is, was ik al vroeg de heg aan het scheren. Helaas zijn de rode rozen mee gesnoeid en liggen nu in de groene container. Tussen de middag had het hier iets van een ‘hotel’. Drie gezellige mee-eters! Daarna heb ik de fiets gepakt en ben via Burdaard naar Wanswert en weer terug via Dokkum naar Damwâld gefietst. Zoals ik wel vaker doe…, ben ik ook vanmiddag op plekken geweest…, waar ik eigenlijk niet mag komen…, maar ja, als de ogen me een beetje in de steek laten…! Opvallend waren de vele zwemmers, die heerlijk in het water lagen te dobberen. Ook de dieren hebben het erg warm en soms is het voor hen ook heerlijk om verfrissing te zoeken in een sloot. Kreeg ik ongeveer een week of drie geleden een steek van bij (een killerbee…), vanmiddag moest Lukas er aan geloven: Het ventje kreeg al spelend een steek van een bij! Dat was even kort blèren…, om daarna weer gewoon verder te spelen. Zo pake… zo Lukas!

p1410511p1410512p1410518p1410515p1410516p1410519

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

