Precies een jaar geleden (!): Fietstocht langs Jaachpad naar Dokkumer Nieuwe Zijlen en door het Lauwersmeer richting Kollumerpomp, etc. (21 foto’s)

P1080031 P1080034 P1080036 P1080037 P1080040 P1080041 P1080043 P1080045 P1080048Gistermiddag was het zo’n ideaal moment om te fietsen. Ik heb weer eens één van mijn favoriete routes gepakt. Deels door het weidse landschap, deels door de Wâlden. Allereerst richting EE en heb vervolgens het Jaachpad genomen naar Dokkumer Nieuwe Zijlen. Ik kom er al zo vaak, maar telkens weer is het genieten van die mooie omgeving. Gisteren was het ook nog eens genieten van die prachtige luchten. Wat een enorme rust straalt het uit! Korte tijd rondbanjeren bij de oude sluizen. Vervolgens door een klein deel van het misschien nog wel mooiere Lauwersmeergebied. Een prachtig natuurpark, maar ook een deel landbouwgrond, waar gisteren gepoogd werd om de aardappelen uit de grond te krijgen. Dit ging moeizaam. De grond was nog erg nat en er moest behoorlijk hard getrokken worden. Voor mij een mooi moment om een paar foto’s te maken. In Kollumerpomp was het stil op straat. Soms denk ik wel eens…: Gemeente Kollumerland, geef dit dorpje toch eens een enorme facelift! Via de Oosterboereweg ben ik naar Kollum gefietst. Heb Maaike … zonder woorden … nog kort gedag gezegd. Bij tuinvrouw Hanny en Theo werd me onverwacht koffie aangeboden, eigenlijk wel op het juiste moment, om vervolgens via De Dôlle weer mooi op tijd thuis te zijn. Weet toevallig iemand iets meer te vertellen over die aparte windwijzer, met dat rare beestje? ( foto 16). Ik ben overigens bij dit eveneens aparte gebouwtje geweest, wat ooit eens hoog op de oude zeedijk is gebouwd. (foto’s volgen binnenkort!)

P1080051 P1080052 P1080053 P1080058 P1080060 P1080062 P1080080 P1080083 P1080084 P1080089 P1080090 P1080098

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Precies een jaar geleden (!): Fietstocht langs Jaachpad naar Dokkumer Nieuwe Zijlen en door het Lauwersmeer richting Kollumerpomp, etc. (21 foto’s)

  1. jan zegt:

    Een groot deel van je blog gelezen en prachtig. Mooie foto’s en het leest prettig. Moeilijk om toch door te gaan. Ik begrijp dat je echtgenote is overleden. Het schrijven lijkt me een mooie afleiding.
    Heel veel succes met je schrijven
    Jan’tHoen

Geef een reactie

