Buurvrouw loopt kilometers op van die gezonde, platte, zomerse teenslippers. Respect voor stratenmakers van Daniël Pijnacker uit Kollum. (7 foto’s)

1-p1430104

Vandaag weer eens een doodnormale dag. Een dag van…, eventjes naar de winkel, de Kollumer Courant halen, een bakkie halen bij m’n schoondochter en dan samen Lukas uit de peuterspeelzaal halen. Maar ook een dag om de was te vouwen, nou ja… nog meer van dit soort stomme werk. Omdat ik op wandelschoenen liep, heb ik vanmiddag nog enige kilometers gelopen. Van verre zag ik haar op de Yndyksloane steeds dichterbij komen, de dame in het roze! Midden op het klinkerweggetje liep ze, mijn buuf! Niks geen wandelschoenen, gewoon op die platte teenslippers lopen! Na ons korte gesprekje liep ik noordwaarts en zij richting Damwâld. Nog eenmaal draaide ik me om en ik kon het niet laten om een foto te maken.1-p1430102

Personeel van Aannemingsmaatschappij Daniël Pijnacker uit Kollum waren, even verderop, druk aan het straten. Klinkertje voor klinkertje, dag in dag uit… al ruim dertig jaar! Pijnlijke knieën? ‘Nee hoor, ik voetbal nog steeds bij VV Kollum.’ Diep respect voor dit zware beroep!

2-p14301063-p14301084-p14301105-p14301146-p1430116

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

