Gestrand op de Centrale As ter hoogte van Hardegarijp! Bikkel Survivalrun bij de Grote Wielen. (7 foto’s)

1-p14401512-p14401533-p1440166

Zaterdagmorgen had ik me voorgenomen om tijdens het evenement Foarút Oer De As Mei De Handel, het gehele tracé tussen De Westereen en Burgum af te leggen. Mijn eerste gedachte was om dit op de fiets te doen, maar had al snel in de gaten dat dit vanwege de enorme drukte geen optie was. Bovendien zou ik dan heel veel moois moeten missen. Niet getreurd…, dan maar met de benenwagen! Lopend zou voor mij geen probleem zijn. Heen en terug was het een afstand van ongeveer 18 kilometer. In mijn enthousiasme had ik al berekend dat ik de route eventueel tweemaal zou kunnen lopen…! Maar het liep compleet anders. Al heel snel had ik in smiezen dat ik al mijn gedachten over boord moest gooien! Er was teveel oponthoud op de route! Prettige vertraging. Het werd onverwachts een treffen en ontmoeten met heel veel bekende gezichten. De snelheid was er geheel uit. Het werd alleen maar genieten van een uniek evenement: Foarút Oer De As Mei De Handel. Verder dan het viaduct over de Centrale As bij Hardegarijp ben ik niet gekomen. Helaas! Dit punt zal dus voor altijd in mijn herinnering blijven gegriefd: Hier ben je destijds op 1 oktober 2016 gestrand, Nanne Nicolai! Overigens heb ik gisteren een geweldige dag beleefd. Zonder stress! Dan kom je thuis met meer dan 500 honderd foto’s en begint het eigenlijke werk, de foto’s stuk voor stuk bekijken, beoordelen en eventueel iets bewerken. Zo halverwege de avond hoorde ik het onweren en ook de bliksem was behoorlijk heftig. Juist op het moment dat ik ruim 400 foto’s zou uploaden…, had ik waarschijnlijk door het hevige onweer, geen internet meer. Het resultaat was, dat ik vanmorgen om 07.00 uur nogmaals de foto’s mocht doorspitten en een nieuwe Fotolink moest maken. Let wel: Alles zonder stress. Daarna ben ik naar de Grote Wielen bij Leeuwarden gereden en heb daar heerlijk koffie gedronken met ontzettend aardige Limburgers. Gezellig. Bij het naar huis gaan, ben ik toch nog heel kort gestopt. Bikkels probeerden, bij de Grote Wielen, zo snel mogelijk langs de slootkant een kort traject af te leggen tijdens de Bikkel Survivalrun, om er daarna met een boomstammetje vandoor te hollen…! Jemig, wat een krachtsport. Ik had nog nog nooit van een bikkel survivalrun gehoord…

4-p14401555-p14401586-p14401627-p1440164

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

