Winterrietpeer uit De Triemen via speciale koerierster bezorgd bij mijn persoon. Herfstkleuren bij de buren en in Rinsumageest. (8 foto’s)

1-p14506122-p14506103-p14506174-p1450629De Winterrietpeer ligt bij in de garage op hoogpolig tapijt te wachten tot het moment dat ik dit toch wel ouderwetse ras ga stoven. Vanmiddag gekregen via Tetsje, van niemand minder dan Sjoerd uit De Triemen. Tige tank! Eerlijk gezegd had ik nog nooit van de Winterrietpeer gehoord. Maar Wikipedia heeft me inmiddels geleerd dat de Winterrietpeer eigenlijk de voorloper van de welbekende Gieser Wildeman en de Saint Remy is geweest. De Winterriet-peer was vroeger een algemeen voorkomend ras in Nederland. Wikipedia verteld me verder dat het vruchtvlees geelachtig wit is. Gestoofd schijnt de peer mooi rood van kleur te zijn en rins van smaak met zeer veel aroma. Volgende week ga ik ze in alle rust stoven! Verder was het vandaag een rustige herfstdag. Langzaam komen de mooie herfstkleuren meer en meer te voorschijn. Volgende week is het hier in het noorden herfstvakantie. Dit wordt dan een mooie gelegenheid om op een middag met de kinderen de bossen in te trekken. Paddestoelen zoeken. Natuurlijk laat ik Lukas dan ook mee-banjeren. Zat even te denken waar ik vanmorgen de dag mee ben begonnen…: Stofzuigen. Voor acht uur had ik het huis van boven naar beneden stofvrij! Daarna naar Willy. Verder heb ik vandaag redelijk veel aandacht aan mijn kleine vriendje geschonken. Samen op pad is altijd gezellig en bovendien hebben we veel lol! Vanmiddag nog een rondje Rinsumageest gefietst en daarna een bakkie gehaald bij mijn buuf. Sinds vorige week kan ik mijn over-buuf bijna niet meer zien… omdat een container met een hoog gestapelde lading rommel, precies tussen ons is geplaatst.

5-p14506306-p14506377-p14506418-p1450642

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

