Blonde Dame op Zwarte Lakschoentjes zorgde voor de nodige plezante vertraging. Vrouw in Rood en de Blauwe traantjes … Dit alles op maandag. ( 5 foto’s)

10646682_950309411651167_4279031623066377758_n

Vanmorgen ging al vroeg mijn wekkerradio! Om acht uur moest ik bij De Saad zijn, om foto’s te maken van een grote Fietscontrole bij de leerlingen van deze school. Toen ik daar naar toe liep… zag ik het wel: Veel scholieren met ondeugdelijk licht. Echter zoals elke morgen, zet ik eerst de computer aan. Terwijl ik dan een broodje eet, loop ik de diverse nieuwssites even snel langs en zo kom ik dan ook op facebook. Vanmorgen opende facebook met voor mij een herinnering aan 2 jaar geleden: Een mooie foto van mezelf met een nog stralende Willy. Moest even een traantje wegpinken en keek direct naar het schilderijtje van Hepie: Blauw paneeltje met twee tranen. Tranen van verdriet, of misschien wel tranen van vreugde…! Zo vanmorgen ook bij mij: Natuurlijk verdriet, maar ook zeer goede herinneringen aan deze foto! Het moment dat de foto gemaakt is, weet ik nog heel goed. We proosten toen echt op het Leven, met symbolisch de Vrouw in Rood achter ons…! Dit was geen toeval, maar zo wilden we het heel graag. De Vrouw in het Rood … Jaren terug in Alkmaar gekocht. Het blijft boeiend! Waarschijnlijk heeft de dame veel verdriet…, maar waarom? Dit zal altijd de vraag blijven. Als Nanne Lukas bij me is, dan kan het gebeuren, dat hij plotseling naar de Vrouw in het Rood kijkt …. en roept: Beppe…, beppe! Maar het is vandaag ook maandag. Dus een echte ouderwetse wasdag! Vanmiddag echter nog even de tijd gevonden om een blokje te lopen, om daarna naar de winkel te gaan voor het dagelijkse eten. Althans dit was de bedoeling. Maar ik zeg wel vaker: Nanne je bent net een stuk elastisch elastiek! Onderweg een telefoontje: We kunnen nog wel efkes flyeren! Dus daarom een verkorte route gepakt, maar dit leverde mij bepaald geen tijdwinst op. Integendeel, het zorgde voor vertraging! Een blonde dame op zwarte lakschoentjes, met een prachtige hond, baande zich een weg over een glibberig modderpad. We hebben nogal een tijdlang gezellig staan kletsen. Toen nog snel naar de supermarkt en wie geef ik bij de kassa voorrang…. Hepie! De kunstenares van het Blauwe Paneeltje met twee tranen. Het was zeker een dag dat ik genoten heb. Lekker druk bezig en mensen treffen en spreken! Het flyeren hebben we uitgesteld!

1-p14705392-p14705413-p14705484-p1470552

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

