Donder en bliksem op de laatste oktoberdag, Driesumer bos verandert in één groot hondentoilet en moet de kleine Hidde tot z’n 75ste werken? (13 foto’s)

01-p148023002-p148023803-p148024104-p148024305-p1480244

Een redelijk warme laatste dag van oktober. Een merkwaardige dag, een dag met weer veel activiteiten. Of het nou wintertijd of zomertijd is, ook vanmorgen stond ik vroeg naast mijn bed. Lukas kon vandaag niet naar school. Mijn vriendje heeft behoorlijk last van z’n keeltje. Er moest vanmorgen eventjes iemand bij hem zijn. Dus samen hebben we genoten van ‘Brandweer Sam’ en zijn dolle avonturen. Vanmiddag ben ik op de fiets naar Sake Store in De Westeen geweest. De nieuwe collectie was binnen, kom ik met twee dezelfde spijkerbroeken als altijd thuis! Langs De Zwemmer ben ik terug gefietst. Daar liepen een aantal zeer fraaie koeien, met hoorns! Uiteindelijk kwam ik in het Driesumer Bos. Dit werd eigenlijk een beetje een domper…. wat een hondenstront ligt daar! Het heeft iets van één groot hondentoilet! Is dit in andere bossen ook zo? Naar mijn mening: Nee! In Driesum is vorige week de kleine Hidde geboren. Ik moest direct denken aan het absurde nieuws van vandaag, dat de AOW over een aantal jaren pas ingaat als je nota bene 67 jaar en 3 maanden oud bent. Ga er maar van uit dat die leeftijd later voor Nanne Lukas en de pasgeboren Hidde opgeschroefd is naar 70 of misschien wel 75 jaar! Te gek voor woorden! Dan was er vanmiddag voor mij nog een heftig moment in Broeksterwâld. Op het moment dat ik de kruising met de fiets wil oversteken…, realiseren twee oude, rimpelige dametjes zich dat ze verkeerd rijden en besluiten op de kruising een soort van pirouette te maken… maar de draai kon niet in één keer gemaakt worden. Met de twee handen stijf aan het stuur…. en al kwebbelend… werd het wagentje in z’n achteruit gegooid, zonder ook maar uit te kijken! Ik moest een behoorlijke zwenk maken om mijn lijf te redden! Dit ging gepaard met behoorlijk wat gedonder en gebliksem! De oude dametjes bleven verschrikt staan! Daarna reden ze hakkend en stotend richting Centrale As. Op het eind van de middag is Lukas nog voor een consult naar de huisarts geweest… mijn Brandweer Sam presentje (nog ingepakt) voor het kereltje, moest mee!

06-p148025007-p148025108-p148025409-p148025710-p148026111-p148026512-p148026813-p1480271

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

