De Gouden Kus tijdens een 50-jarig gouden trouwjubileum in Strandpaviljoen The Sunset Hollum. Ook Kunstmaand Ameland! (7 foto’s)

p1480832p1480834p1480837Precies vijftig jaar geleden stapten ze in het Huwelijksbootje! Kortgeleden pakten Warga en Garijp de boot naar Ameland … laat ik dit bijzondere Gouden Huwelijkspaar zo maar noemen …, om te genieten van de Kunstmaand op Ameland. Thans woont dit Friese huwelijkspaar al geruime tijd in Zevenhoven. Met name mevrouw houdt heel erg van Kunst. Meneer daarentegen houdt meer van oude trekkers en stond dan ook geduldig een klein half uurtje, op gepaste afstand, op z’n vrouw te wachten. Deze bijzondere mensen ontmoette ik vanmorgen tijdens het suppoosten in Strandpaviljoen The Sunset Hollum. Ontzettend aardige en bescheiden mensen, die me heel zachtjes toefluisterden dat ze vandaag dus precies 50 jaar getrouwd zijn. Of dit dan vandaag ook uitbundig gevierd gaat worden…, was mijn vraag. Neeeee, klonk het eensluidend, we genieten van de Kunstmaand en nemen zo meteen een kopje koffie met iets lekkers. Mij werd ook een bakkie aangeboden…, met heerlijke Amelander cake en een flinke dot slagroom! Natuurlijk heb ik gevraagd om een historische foto te mogen maken. Neeeeee, klonk het uit bescheidenheid. Uiteindelijk mocht ik toch een paar foto’s maken. Meneer ontdooide…, nog voor ik het goed en wel in de gaten had: Er werd gekust! De Gouden Kus! Machtig mooi stel, ‘nuchtere Friezen, van komaf’! Eerder deze week was ik al in The Sunset geweest. Op het terras is ijs-kunstenaar Morten Moller uit Denemarken druk in de weer met zijn mooie ijs-objecten. Fascinerend om te zien! Binnen staan de prachtige keramische portretten van Rob van Bergen. Het had er vandaag alle schijn van dat ik de mazzel een beetje aan mijn zijde had. Lente (schitterende naam!), voluit Lente Merel geheten, kwam binnen met een prachtig presentje voor mij! Dit kreeg ik van haar moeder Bibi. Een fles met van die heerlijke advocaat-toffees! Bedankt Bibi (collega-suppoost)! Enne… als dit nog niet genoeg was… kreeg ik van de vriendelijke serveerster van The Sunset nog een verrukkelijke tomatensoep (Een heerlijk twaalf uurtje)! Zeer gastvrij en vriendelijk, daar in The Sunset.

p1480828

p1480840p1480841p1480844

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

