Verrassende Kunst van Amsterdamse Katja Berkenbosch. Gezellig koffie drinken met Jellie en Mattie in Kiewiet’s Hoeve Nes…, natuurlijk met Advocaat-gebak! (11 foto’s)

p1480889p1480892p1480891p1480893p1480894p1480895

Suppoosten in zorgcentrum De Stelp Hollum, dat was vanmorgen mijn plekkie, tijdens Kunstmaand Ameland. Het was vandaag aanmerkelijk minder koud dan de afgelopen dagen en toen ik richting Hollum reed wist ik niet wat me te wachten stond. Nog nooit eerder had ik hier gesuppoost en als ik me niet vergis is dit ook een nieuwe locatie in de kunstroute van Kunstmaand Ameland. Een mooie ruimte, echter de bezoeker moet De Stelp nog even weten te vinden. Toen ik daar bij het zorgcentrum aankwam zat al een batterij bejaarden in de zonnige erker op mij te wachten en er werd enthousiast naar me gezwaaid! De koffie stond klaar en ik ben gelijk aangeschoven voor een praatje! Prachtig al die verhalen van de bewoners. De Kunst is zeker een bezoekje waard. Niemand minder dan de Amsterdamse Katja Berkenbosch haar prachtige schilderijen van papier hangen in De Stelp. Het moet nu ruim twee jaar geleden zijn dat ik Katja geadviseerd heb om met Kunstmaand Ameland contact op te nemen. Zij exposeerde destijds bij haar ouders in EE. Vandaag mocht ik tot mijn grote verrassing op haar fantastisch werk passen! Dit moet je echt met eigen ogen gezien hebben. Vanmiddag heb ik zelf nog een aantal adressen bezocht, o.a. in Ballum. Daarna snel naar de Kiewiets Hoeve in Nes! Kunst kijken,  om daarna koffie te drinken met Jelly uit Drachten en haar zus Matty uit Kollum. Wat hebben we heerlijk gekletst en gelachen…., maar misschien nog wel belangrijker genoten van het heerlijk Advocaat-gebak! Tongstrelend en als het aan mij ligt… kom ik volgende week nogmaals langs.

p1480896p1480903p1480909p1480912p1480916Hieronder het recept voor die mensen die deze Advocaat-taart ook eens thuis willen maken:

De volgende ingrediënten zijn nodig:
Een halve cake
Halve liter slagroom
2 zakjes klop klop
2 vanille suiker
1 pond bokkenpootjes
Halve liter advocaat
Een springvorm met een doorsnee van 24 centimeter
Bereiding 2 dagen van te voren in de koelkast
Cake snijden en onder op de bodem leggen
Slagroom met de klop klop en vanille suiker stijf kloppen
Bokkenpootjes in stukjes snijden.
In laagjes op de cake leggen:
Slagroom
Stukjes bokkenpootjes
Advocaat.
Drie keer laag voor laag aanbrengen en als laatste de verkruimelde bokkenpootjes.
Succes en vooral eet smakelijk!
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

