Kooiduunen met het project ´Snijpunt´ is ´The place to see´ tijdens deze Kunstmaand op Ameland. Historisch moment om exact 15.05 uur in centrum Nes…! (48 foto’s)

p1490033

Het was grauw en grijs vanmorgen. Eigenlijk was het een beetje balen, want ik had zulke mooie plannen. Immers het zou vandaag zonnig worden…, ik zou gaan lopen, ik zou naar de Kooiduinen gaan en genieten van het buitenproject ‘Snijpunt’. Ik zou en ik zou…, maar het weer was grauw en je kon zelfs spreken van lichte motregen! Maar rond een uur of tien…, in één keer: Bam, de zon! Echt van het ene op het andere moment! Als de wiedeweerga de loopschoenen aangetrokken, kam door m´n haar en naar buiten! Jemig, dan begin ik me toch onrustig te worden! Niet te houden. Langs Klein Vaarwater richting Kooiplaats, via één of ander zandpad. Allereerst koffiedrinken in restaurant ’t Koaikers Huus en alvast genieten van het prachtige uitzicht over de Kooiduunen! Wauw, wat mooi! Ik heb daar genoten van het bijzonder mooie buitenproject ‘Snijpunt’. Het gonsde al de gehele week over het eiland: Het is genieten in de Kooiduunen van prachtige Kunst, dit moet je gezien hebben! Dit is inderdaad een vette must, tijdens deze editie van Kunstmaand Ameland. Hier geniet je tijdens een korte wandeling, door het zeer afwisselende duinlandschap, van bijzonder mooie projecten.

p1490043

Zelf ben ik nog over een colletje geklommen en heb genoten van het mooie vee dat in de vallei loopt te grazen: Het Vennoot. Weer bij ’t Koaikers Huus heb ik genoten van de gastvrijheid in deze bijzondere gelegenheid én van de heerlijke mosterdsoep. Maar dit was voor mij nog niet genoeg, want er moest nog flink gewandeld worden. Daarom voor de verandering eens een tosti zalm met roomkaas. Nog nooit eerder gegeten, maar tongstrelend! Zeker een reden voor mij, om nog eens terug te komen. Via de Wadkant ben ik naar Nes gelopen. Oeps, dat was flink opboksen tegen een straffe tegenwind!

p1490110

Als kers op de taart…, tref ik om exact 15.05 uur Hettie in het centrum bij de Toren. Ik noem je even bij naam Hettie, want dit was toch wel een historisch moment! Wat het volgende historische hoogtepunt om kwart over drie werd…. hou ik onder de muts! Na dit prettige incident nog heerlijk genoten van het prachtige werk bij Atelier Jee.ee, ook centrum Nes! Let op de beeldjes met de humoristische titels. De schilderijen van de broer van Henk Epping…, Jan Epping, blijven altijd een lust voor het oog. Ik heb je aanwezigheid vanmiddag gemist, Jan Epping! Tot slot nog een werkbespreking met Bibi, van de Kunstmaand bij Binnen, maar we zaten heerlijk buiten. Alweer een leuke dag van deze Kunstmaand. Enne opnieuw ruim 15 kilometer gelopen!

*** Druk op onderstaande fotolink om 48 foto’s te bekijken.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipPFARZw94Wi0reNv1WHUDsI-UjpHw1IJQQNe95Q?source=pwa&authKey=CIn7hOGz5tWTqQE

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

