Strand-Kunst-Wandeling naar Ballum wordt wederom beloond met Advocaat Gebak. Verder een dag met bijzondere contacten: o.a. Toke van Bernard en oud-collega Gerda! (16 foto’s)

p1490196p1490200p1490202p1490204p1490205p1490209p1490211p1490212

Ameland saai…? Absoluut niet, integendeel! Geen dag is gelijk als de vorige dag! Altijd boeiend en altijd weer verrassend. Oh…, ben jij Nanne…, klonk het vanmorgen in de plaatselijke super van Buren. Ja, dat ben ik! Enne… daar stond ik tien minuten lang met een zeer vriendelijke Toke van Bernard te praten. Vroeger ooit overgekomen vanuit het verre zuiden: Brabant. De tijd hield ik echter een beetje in de gaten. Vandaag had ik andere plannen. Lopen! Banjeren langs het strand, richting Ballum. Het werd echt een zware tocht. D’r stond een behoorlijk sterke tegenwind en het strand liep zwaar. Maar geen geklaag, want het was genieten. Een machtig mooie zee en prachtige wolkenpartijen! Af en toe met een mooie regenboog. Vandaag ook eens een kijkje in Strandpaviljoen Ballum genomen. Tot mijn grote verrassing zitten hier mijn oud-collega Gerda en husband, te genieten van al het moois wat Ameland heeft te bieden. Met een klein rood wijntje in mijn benen, loop ik nog eenmaal naar het designwerk van Barbara Broekman in het kerkje van Ballum en knoop nog een  gesprekje aan met mede-suppoost Wies. Op weg naar Nes heb ik Galerie Bo Lunen nog bezocht. Zoals altijd: Prachtig werk! Dan is het vervolgens nog een  behoorlijk eind lopen naar Nes. Hier tref ik ter hoogte van de Kiewiet’s Hoeve, mede-suppoost Bibi en duizendpoot van de Kunstmaand. Het is dan koffietijd en uiteraard wordt het koffie met Advocaat-gebak! Mijn derde punt…, voor de mee-schrijvers! Echter ik had nog 4 kilometer lopend te gaan. Wipte nog snel even binnen in de nieuwe Clementskerk van Nes, waar erg mooi werk hangt en tevens hard wordt gewerkt! Precies op het tijdstip dat het tijd ging worden om een portje te nemen… was ik terug in het chalet. Voldaan en met een goed gevoel over deze vrijdag de achttiende november.

p1490213p1490215p1490217p1490224p1490233p1490235p1490238p1490251

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

