Windmolentje tijdens storm gesneuveld op Ameland. ‘Inbraakpoging met koppijn’ in Damwâld en mijn Kunstmaand-foto in het Friesch Dagblad van vandaag. (6 foto’s)

2-p14905454-p14905513-p1490546

Kunstmaand Ameland is voor mij verleden tijd! Het waren ruim twee schitterende weken, met heel veel mooie kunst. De kunstliefhebbers die nog niet zijn geweest, hebben nog tot eind november de tijd om naar Ameland te gaan. Ik ga over tot de orde van de dag. De wasmachine heeft ondertussen alweer gedraaid. Nog twee machines te gaan: Een zwarte en een witte was! Het was genieten op Ameland en als het een beetje meezit, dan loop ik volgende maand opnieuw op het eiland rond. Maar het thuiskomen heeft ook weer iets bijzonders. Mijn allereerste gangetje was naar Nanne Lukas. Het manneke heeft een enorme groei-ontwikkeling meegemaakt, gedurende deze tweeënhalve week.

1-p1490543

Heb hem maar niet verteld van de stormschade op Ameland. Vanmorgen vond ik z’n blauwwitte ‘windmolentje’ in de klimop, naast het chalet. Tot en met gisteren draaide het als een kleurig molentje naast de caravan. Laat het nu, lekker veilig binnen overwinteren. Een aangename verrassing bij thuiskomst. De buren hadden me al gewaarschuwd. Poging tot inbraak! Evenals op 8 of 9 mei dit jaar, is er wederom een uil tegen het grote voorraam geknald. De contouren van deze wijze nachtvogel staan duidelijk op het raam. De tweede keer dit jaar dat er een uil tegen het raam vliegt. Evenals de eerste keer is er geen enkel veertje te ontdekken. Nog één leuk iets om te vertellen: Het Friesch Dagblad heeft vandaag een mooi artikel over Kunstmaand Ameland geplaatst, met daarbij een Foto gemaakt door mijn persoon. Gemaakt op de prachtige buitenlocatie: Kooiduunen!

5-p14905596-p1490565

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

