Eerste Zomergasten 2017 voor Papilio op camping De Kiekduun Ameland geboekt! Graf Willy na tweeenhalve week eindelijk weer bezocht! Beeldentuin Vleyenhof… erg mooi! (9 foto’s)

5-p14901376-p14901387-p14901398-p1490140

De eerste Zomergasten voor het nieuwe seizoen 2017 staan genoteerd. Stacaravan Papilio op camping De Kiekduun Buren Ameland is nu reeds een paar weken geboekt! Hartstikke mooi en natuurlijk ideaal om een aantal weken door te brengen op het mooie Ameland. Er zullen nog wel een aantal gasten volgen en daar tussendoor ga ik af en toe naar het eiland. Nu heb ik het al over volgend jaar, eerst moeten we de winterperiode nog door! Vorige week heb ik naast de bezigheden tijdens de Kunstmaand (foto’s beelden staan in de Beeldentuin Vleyenhof), ook Papilio weer winter-klaar gemaakt. Een kleine ingreep en het is ook nog eens zo…, dat ik in december nog steeds kan verblijven in de caravan. Naast het afsluiten van het water naar het hokje met daarin de wasmachine, zijn er nog een aantal kleine plichtplegingen. Het naar binnen brengen van bijvoorbeeld twee mooie cactussen. Ze zijn al een aantal jaartjes oud en eigenlijk zijn het mijn dingen! Eén van deze twee cactussen heeft een paar jaar terug gebloeid. Het ging supersnel… als ik me niet vergis… was het één of twee dagen uitzonderlijk mooi bloeien. Juist in die dagen, dat wij op Ameland waren.

9-p1490142

De Vlinder, gekregen van J & S, heeft in de kamer ook een goed plekje gekregen. In het voorjaar gaat ie weer terug naar het speciale hoekje. Wie ik geen warmte kon aanbieden was het Roodborstje. Dagelijks zat ie bij me op het terras en tijdens de morgen van vertrek, zat het mooie vogeltje op slechts een afstandje van een heel klein metertje, bij me vandaan! Vanmorgen was één van de dingen die ik vandaag heb gedaan: Een bezoek brengen aan het graf van Mijn Willy. Hier was ik inmiddels tweeënhalve week niet meer geweest. Iets wat tot voor kort ondenkbaar was: Toen moest ik elke dag en soms wel tweemaal per dag naar Willy! Verder een dag van de wasmachine laten draaien, naar de winkel om de nodige boodschapjes te halen, wilde graag zelf de kinderen uit school halen en niet te vergeten het planten van de bloembollen in de voortuin. Had misschien nog ietsje eerder gemogen… maar nu is de grond mooi droog. Wat heb ik zoal geplant? O.a. Een serie sier-uien, ooit gekregen van een Amelander, maar ook de bolletjes van de bloemen die bezoekers afgelopen jaar bij Willy op het graf hebben geplaatst. Hiervoor heb ik een speciaal hoekje ingericht en ben nu al benieuwd of dit iets gaat worden, komend voorjaar!

4-p14901361-p14901342-p14901333-p1490132

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

