Mijmeringen… in deze donkere dagen voor de Kerst!

p1420283

In deze vreselijke donkere dagen voor de Kerst zit ik wat te zeuren…, te mijmeren. Afijn, de kop is er alweer vanaf, de eerste dag is… en ook de tweede dag van de decembermaand is bijna weer bijna weer verleden tijd. Tijd om misschien even terug te kijken…, tijd om even te mijmeren. Echter niet al mijn mijmeringen zal ik onder woorden kunnen brengen. Er is nogal het nodige gebeurd dit afgelopen jaar. Het begin van 2016 is ronduit afschuwelijk en heftig te noemen. Jemig, wat een ellende. Een klein uurtje na die telefonische noodkreet van Willy, realiseerde ik me dat het leven een totaal andere wending had genomen. Nooit meer samen met Mijn Willie. De Herinneringen zouden slechts blijvend zijn. De vele foto´s die in mijn archief staan zijn een kostbaar bezit. Iets om te koesteren. Van velen heb ik steun ontvangen en ervaar dit nog dagelijks. Zo mooi en zo´n heerlijk gevoel! Realiseer me terdege dat ik alleen in het leven sta, natuurlijk met familie en vrienden/vriendinnen naast me, maar toch sta ik alleen…! Alleen thuiskomen … het gaat allemaal goed met me. Ik heb het wel vaker gezegd, ik mis die warme arm om me heen. Mis mijn maatje èn bijzonder was Ze! Ruim een half jaar liep ik dagelijks naar het graf. Vaak één keer en af en toe tweemaal. Het beangstigde me wel eens, die dwangmatige gang naar het kerkhof. Realiseerde me ook dat Willy dit absoluut niet zo gewild had. Thans ga ik nog regelmatig naar Willy, echter niet meer elke dag. Hooguit nog twee- of driemaal per week. De scherpste randen zijn er vanaf en eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Ook naar Ameland gaan begint voor mij weer enigszins normaal te worden. Jemig, wat had ik het hier in het begin ontzettend moeilijk mee…! Met de eerste boot naar het eiland…., en dan zo snel mogelijk weer terug! Was ook bang dat Ameland over en uit was…! De ommekeer is tijdens de Kunstmaand in november gekomen. Alhoewel, de eerste avond had ik ook nog wel kruipend terug willen gaan, terug naar Damwald. Maar wat zit ik toch ontzettend te mijmeren, te zeuren. Vanmiddag heb ik genoten van een gezellige middag en dan ook nog eens thuiskomen met een echte …. Van Gils! Dat bedoel ik maar te zeggen: Het leven heeft ook z´n mooie kanten. ´t Is maar wat je wilt zien. Ik zal later heus nog wel eens terugkomen om te zeuren…, het is nog lang een donkere periode! Veel gemijmer, veel geprakkepieker…!  (Wordt binnenkort nog wel eens vervolgd!)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

