Ga nu eerst mijn kerstmuts maar weer eens opzoeken…!

p1510972

De donkere dagen voor de Kerst…! Zelf zit ik me niet uit te sloven voor de komende Kerstdagen. Dit jaar komt er geen kerstboom. Het liefst zou ik een soort van diepe ‘winterslaap’ willen houden… en ergens halverwege januari willen ontwaken…! Toch gaan we Tweede Kerstavond gezellig met z’n viertjes te wokken. Zoals half Nederland gaat doen! Eerlijk: Ik heb daar echt zin in…, lijkt me gewoon leuk en erg gezellig. Maar in het dagelijkse leven van heden ten dage, ontgaat ook de drukte rondom Kerst mij niet. Het is één groot commercieel gedoe geworden…, met daar overheen tijdens de Kerstdagen een kerkelijk sausje. Ook vandaag waren er weer heel veel kerstliederen te beluisteren, werden de komende kerstdagen me bijna letterlijk door de strot geduwd via reclame-middelen. Het ademt één en al kerstsfeer…! Het begint, ook voor mij, zelfs al een beetje te wennen. Neurie al een beetje mee…! Het is een maand, waarin men lief en aardig voor mekaar is…! Even de bloedige aanslagen en oorlogen buiten beschouwing latende. We denken ook niet teveel aan al het dierenleed… 23 dode honden in een vriezer te Holwerd! Ga nu eerst mijn kerstmuts weer eens opzoeken…! Bovenste foto maakte ik zaterdag bij crea-kapster Knapper in Damwâld. De onderste foto heb ik op Ameland gemaakt, tijdens de Kunstmaand in november.

p1490020

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

