Peuterspeelzaal de Pompebledsjes Damwâld vanmorgen in een gezellige kerstsfeer … Vanmiddag een heftig en emotioneel afscheid …enne gelukkige leraren in Dokkum! (17 foto’s)

p1530270p1530278p1530293p1530298p1530300p1530301p1530302p1530305

Vreugde, verdriet en plezier…, wat liggen deze gevoelens allemaal ver van elkaar verwijderd en af en toe zo ontzettend dicht naast elkaar! Trouwens… erg merkwaardig vind ik het tijdstip dat ik ’s morgens vroeg, altijd wakker ben. Dit is zo rond 04.00 uur en dan is het nog echt donker! Vanmorgen dacht ik hier eens diep over na…: Dit is zo ongeveer het tijdstip waarop Willy kwam te overlijden. Het zal toch niet?! Vanmorgen mochten we komen koffiedrinken in de peuterspeelzaal de Pompebledsjes. De ‘peuter-universiteit’ waar ook Nanne Lukas naar toe gaat. Samen met zijn juffen, zijn vriendjes en vriendinnetjes, vaders en moeders, werd de kerst gevierd. Daarbij hoort het kerstverhaal. Verder werd er gezongen en nog kort geknutseld, alles in het teken van de kerst. Voor ons was er koffie met iets lekkers. Mooi om dit van zo dichtbij mee te mogen maken!

p1530313p1530315p1530321p1530324p1530331p1530336

Heftig en emotioneel werd het vanmiddag. Vorige week kon ik het gewoonweg niet bevatten en ook nu nog niet: Het overlijden van een zeer jonge vrouw.

Do silst de sinne fine,

op dizze barre donkere jûn.

Foar ivich sil er skine,

do hast dyn rêst no fûn.

Deze woorden hakten er behoorlijk in. Direct na het condoleren, een heftig moment, ben ik samen met mijn schoondochter naar het graf van mijn, ús Willy gelopen.

p1530346

Tot slot mocht ik later op de middag in Dokkum aanwezig zijn bij het overhandigen van een spiegelreflex-camera, door de Reünie-commissie van de Leao, aan een andere school in Dokkum.

Van gelukkige leraren

Leer je de mooiste dingen
aldus Loesje.

p1530369p1530366

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

