Kerst-wokken toch nog op het laatste moment moeten annuleren wegens… (7 foto’s)

p1540488p1540494

Wat zag ik enorm tegen deze Kerstdagen op! Ik heb dit ook een aantal malen genoemd. Echter het valt me tweehonderd procent mee. Het gaat boven verwachting goed. Zelf doe ik niks aan de kerst, geen kerstboom, geen kerstbrood, etc. Sterker nog: Ik doe net alsof het geen kerst is. Daarom gistermorgen het bed verschonen, wasmachine laten draaien, was drogen en vouwen. Gewoon lekker bezig zijn! Normaal gesproken ga ik niet meer dagelijks naar het graf van Willy. Dit heb ik gisteren en vandaag wel gedaan. Iets langere bezoeken dan ik gewend ben. Mis mijn maatje! Heb bewust geen kerststukje, kaarsje of zoiets bij Willy neergezet. Dit komt binnenkort wel! Zoals gezegd: De kerstdagen gaan goed. Het begon eigenlijk al met het halen van de boodschappen, op zaterdag. Niks geen lange rijen voor de kassa’s! Misschien wel een kwestie van op het juiste moment inkopen doen! We waren gezellig met z’n drieën. Zaterdagmiddag ben ik met Lukas op de fiets naar Dokkum geweest. Gisteren op eerste kerstdag, heb ik ’s middags een flinke wandeling gemaakt. Even mijn koppie leeg lopen…! Vervolgens hebben we gisteravond met z’n vijven plotseling en verrassend genoten van het improvisatorisch, maar oh zo lekkere gourmetten. Niks geen gala-toestanden, maar heel simpel. Spontaan, supergezellig én lekker. Mijn kleine vriend Nanne Lukas was toen al niet fit. Vannacht heeft het manneke drie pseudokroep-aanvallen gehad, met alle ellende die daarmee gepaard gaat. Vanavond zouden we gezellig gaan wokken…, echter dit heb ik vanmorgen al vroeg moeten annuleren. Vanmiddag nog een kijkje genomen bij Het Wad, in de omgeving van het welbekende Tempeltje. Harde woei en erg koud! Ondertussen heb ik ook mijn kaarten geschreven en klaarliggen, die binnenkort verstuurd kunnen worden. Natuurlijk luister ik ondertussen naar de Top2000.

p1540520p1540522p1540525p1540526p1540528

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

