Na precies een jaar…, was ik terug op de afdeling Oncologie van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten… (4 foto’s)

p1160147p1550689Januari is voor mij toch wel een maand met de nodige herinneringen. Mijn Blog is mijn digitale dagboek en een heel enkele keer duik ik in de berichten,  van precies een jaar terug. Maar het liefst zou ik deze afschuwelijke periode uitgommen. Als ik me niet vergis, ik zou het kunnen opzoeken…, maar als ik me niet vergis is het morgen een jaar geleden dat we die keiharde uitslag in Drachten te horen kregen: We kunnen niks meer voor je doen…! Vanmiddag moest Dienie naar ditzelfde ziekenhuis Nij Smellinghe. Er moest weer behoorlijk geprikt worden met een uiterst fijne naald in de nekpratij van mijn schoondochter. Een uiterst precisiewerkje om in de juiste spierpartijen de juiste hoeveelheid vloeistof te spuiten. Iets van acht maal, vier keer rechts en vier keer links! Ook vanmiddag mocht ik weer mee naar binnen. Vind zoiets wel erg boeiend om te zien…! Daarna zijn we kort op de afdeling Oncologie geweest. Ik wilde hier heel graag eventjes naar toe. Met verpleegkundige Froukje hebben we, al koffiedrinkend, gesproken over de periode van ongeveer een jaar geleden. Confronterend om op de afdeling oncologie te zijn…, maar ook dit heeft me goed gedaan. Dan de foto’s. De bovenste foto is precies een jaar geleden gemaakt, toen het die dag flink ijzelde. Vandaag was de temperatuur weer veel te hoog voor de tijd van het jaar en de vogelwereld raakt daarbij een beetje in de war: Een merel is weer behoorlijk de achtertuin om te wroeten. Ach het is de natuur! Rechtstreeks naar huis gaan met mijn schoondochter, is eigenlijk een illusie. Nog even via Leeuwarden naar een groothandel voor kappersbenodigdheden. Dan uiteindelijk met een paar honderd latex kappershandschoenen thuiskomen…!

p1550693p1550695

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

