Harrebakkes … Harregarre…, alweer zo’n typische grauwe grijze januaridag. ( 2 foto’s)

p1550964

Harrebakkes … harregarre! Twee prachtige Friese uitdrukkingen, voor typisch het weerbeeld van vandaag, deze maandag de negende januari: Grauw, grijs, druilerig en alle ellende van dien: Gewoon harrebakkes … harregarre! Er is weer een normale week begonnen, de jeugd gaat vol energie naar school en er wordt weer hard gewerkt. Zo ook bij ons in de straat, waar men hevig bezig is met de renovatie van de woningen. Eigenlijk had ik hier vanmorgen ook een foto van willen maken…, gemaakt van achter de eethoek-tafel vandaan. Echter op het moment dat ik de camera in de aanslag had… reed de gele bedrijfswagen van Zittema weg. Best wel een komisch moment. (Bovenste foto… zonder gele bedrijfswagen!) Verder vandaag zaken in beweging gezet, met het oog op de toekomst. Niet echt mijn hobby, dit soort zaken. Bijvoorbeeld bankzaken. Willy was toch de perfecte minister van financiën, hier in huize Nicolai. Nu moet ik het allemaal maar zien te regelen. Daarom kijkt ze nog steeds een beetje met me mee, over mijn schouder. Ik vind het prima en het geeft me nog een goed gevoel ook! De onderste foto, geeft een kijkje in de bijkeuken. Typisch de smaak van Willy…, echter absoluut ook die van mij! Alles staat of hangt nog gelijk als, nu bijna een jaar terug, met één kleine, aangename seizoensaanvulling: De twee heerlijk ruikende hyacinten.

p1550975

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

