Sikke … Sympathieke Vrije Vogel van Akkerwoude! Woonachtig in een, fotografisch gezien, zeer interessante omgeving! (51 foto’s)

p1560002

Het Zonnetje schijnt en het voelt vandaag direct een flink stuk vriendelijker. Vanmorgen ben ik al vroeg naar de tandarts in Dokkum geweest, voor de periodieke controle. Het heeft iets van een zwangerschap: Niks aan het handje en kom over negen maanden maar terug, zitten we alweer zwaar in de herfst. Na de tandarts moest ik naar de afdeling Communicatie, van de DDKF-gemeenten. Door de altijd vriendelijke receptioniste Maaike, werd ik naar het tegenover gelegen pand gebracht en daar zaten de dames en heren Communicatie bijeen. Afkomstig uit de gemeenten Dongeradeel, Dantumadiel, Kollumerland en Ferwerderadiel. Vanmiddag iets totaal anders gedaan. Ik stond een beetje in twijfel, of een stevige lange wandeling maken, of langs Sikke lopen om een speciale foto te maken! Uiteindelijk ben ik naar die aardige man gelopen. Als jongen kwam ik er wel eens met m’n heit. Brachten we daar op de één of andere manier een koe naar toe. We geraakten daarom ook  behoorlijk aan de praat. Een interessante man, die Sikke! Een persoon die houdt van het avontuur en veel van de wereld heeft gezien. Een Vrije Vogel. Een dierenvriend, woonachtig in toch wel de mooiste omgeving van Akkerwoude. Laten we er niet om heen draaien…: De één vindt het mooi en heeft er iets speciaals mee, een ander vindt het afschuwelijk. Sikke is zich ook zeer bewust van dit feit! Ik heb er iets mee, met de fabriek zoals het er nu bij staat. (Hoe dan ook…, er blijft altijd iets van bestaan…!) Fotografisch is het een zeer interessant object. Zoals gezegd, we raakten behoorlijk en gezellig aan de praat. Als toetje mocht ik op het terrein fotograferen. Ik voelde me als een kind in één hele grote snoepwinkel. Zo ontzettend mooi! Oud en veel roest, half gedemonteerd, overwoekerd met mos, af en toe prachtig van kleur, etc., etc. Ja, daar krijg je geen genoeg van en je raakt werkelijk niet uitgekeken. Enne… ik ben binnen geweest… in die oude pekelruimte van vroeger!
*** Druk op onderstaande fotolink om 51 foto’s te bekijken.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipNiI9zDtJdvJMxET14_kXPQogBp5egRMqGV8WaW?source=pwa&authKey=COO-8OT4jbPVtgE

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Sikke … Sympathieke Vrije Vogel van Akkerwoude! Woonachtig in een, fotografisch gezien, zeer interessante omgeving! (51 foto’s)

  1. Nanne fan Gelt en Griet zegt:

    In hiele aardiche man. Ik kin ek goed mei him prate. Kin hiel goed, want der wie foarhinne in slachterij Dijkstra. In broer fan skoanheit en letter opfolge troch Sikke

Geef een reactie

