Vandaag precies een jaar geleden: De dag van het slechte nieuws. Vanmiddag een rondje Dokkum met heerlijke Italiaanse koffie! (5 foto’s)

p1560592

Het schrijven en plaatsen van foto’s op mijn Blog heeft voor mij ook de functie van een digitaal dagboek. Nu kijk ik niet dagelijks in het verleden, maar toevallig vanmorgen zat ik te kijken hoe we er een jaar terug voorstonden. Ik realiseerde me niet dat het precies een jaar geleden is, dat we met slecht nieuws uit Drachten terugkwamen. Dat Willy toen dus uiteindelijk nog twee weken hier bij mij is geweest. Verder heb ik vandaag niet gelezen, op mijn Blog. De datum van 29 januari komt snel dichterbij…!

p1560597

Op 15 januari 2016 schreef ik het volgende: Vol verwachting reden we vanmorgen naar Drachten. De dag van de uitslagen! Je hebt dan nog altijd alle hoop…, dit misschien tegen beter weten in. Het werd een zwijgzame rit naar het ziekenhuis. Vandaag hebben we helaas afscheid moeten nemen van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten. Een emotioneel afscheid, van de afdeling Oncologie. De tumorwaarden zijn in zeer korte tijd behoorlijk omhoog gegaan. Willy is uitbehandeld. Er zou nog één vorm van chemo geweest zijn…. maar deze is voor Willy veel en veel te zwaar. Bij deze chemo zou Willy geen enkele kans maken. Amsterdam, Nijmegen of Groningen? NEE… dit heeft in dit stadium geen enkel nut! Wij zullen het samen met onze kinderen een plekkie moeten geven. Samen zullen we warmte, liefde en troost bij elkaar proberen te vinden.

p1560595

Dit hebben we destijds ook gedaan! Vanmorgen was ik bij Willy en zag dat er alweer een bloemetje bij haar graf begint te bloeien. Vorig jaar door de kleinkinderen geplant. Vanmiddag had ik graag Willy haar heit willen bezoeken, maar door omstandigheden heeft dit tot mijn spijt niet door kunnen gaan. Echter het zonnetje scheen en heb daarom een lekkere wandeling gemaakt. Een rondje Dokkum, even het koppie leeg lopen…! Heb genoten van een heerlijk bakkie Italiaanse koffie bij Tr. en W. Daarna nog een verkort rondje over de Bolwerken en nu zit ik tevreden en voldaan thuis. Ben wel hevig in gevecht om de griep buiten de deur te houden…!

p1560599p1560600

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

