Dukke vroeg om een foto van Nanne met lang haar… Hier de foto en het bericht over een provo en een Libanon rokende hippie! (2 foto’s)

p1560609

Vandaag een wazige en stoffige foto van mezelf, uit een ver verleden. De foto moet veertig jaar geleden gemaakt zijn. Nanne met lang haar en een lange baard. Aanleiding om deze foto te plaatsen, was een reactie mét een vraag van Dukke op facebook. Ik moest even heel diep zoeken en vond uiteindelijk deze foto, samen met mijn oudste zoon Jelmer. Eigenlijk was ik op zoek naar nog een andere foto, ooit gemaakt op Terschelling. Ik zat toen ergens op de Noordsvaarder een Libanonnetje te roken. Een foto, waarop mijn wapperende lange manen nog duidelijker te zien zijn. Afijn ik had vroeger behoorlijk lang haar! Iemand zei kortgeleden nog tegen me: Je was vroeger een provo, Nanne … een echte hippie! Inderdaad was ik destijds een behoorlijk links type. Een echte PSP-aanhanger! Ik reisde af naar Amsterdam en Den Haag om te protesteren tijdens grote manifestaties. Om dichter bij huis te blijven: Ik protesteerde, in het pas drooggelegde Lauwersmeer, tegen de komst van een militair oefenterrein. Bram van der Lek en daarna Fred van der Spek zijn de bekende namen van de PSP. Na deze twee mannen kwam Andrée van Es. Kort na de formele oprichting van GroenLinks trok Andrée zich terug uit de landelijke politiek. Nu, kort voor de landelijke verkiezingen in maart, komt het allemaal weer een beetje naar boven borrelen. Met het verliezen van mijn lange haren…, ben ik eigenlijk ook mijn politieke wilde haren verloren. Tot mijn verbazing ben ik een flink stuk milder geworden. Zou op dit moment nog geen enkele keuze kunnen maken! Het gaat natuurlijk wel links van het midden worden. Persoonlijk vind ik dat men veel te populistisch bezig is met politiek bedrijven en dat het zogenaamde pluche wel ontzettend lekker moet zitten…! Daarnaast worden er momenteel veel te veel stoeltjes gewisseld en schieten de nieuwe partijtjes als paddestoelen de politieke grond uit!

Wel, dit allemaal naar aanleiding van die vraag van Dukke!

15319219_1820199534892164_2256365614761766000_n

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dukke vroeg om een foto van Nanne met lang haar… Hier de foto en het bericht over een provo en een Libanon rokende hippie! (2 foto’s)

  1. Anne zegt:

    Een mooie koe😀

Geef een reactie

