Winters sprookjeslandschap met heel veel rijp in tuin Sake van der Wal Broeksterwâld. Schaatsen in de Readtsjerkster en Ryptsjerkser polder. (74 foto’s)

p1560667

Half negen vanmorgen had ik de koffie klaar! Dienie en Lukas kwamen gezellig langs. Samen hebben we een uurtje lopen flyeren. Nog steeds is het winters en koud. Soms heb ik een moment, dat ik niet wil fotograferen. Zoals vanmorgen! Na al vroeg een lekkere boterham gegeten te hebben (11.37 uur!) zijn mem en zoon richting de Botke gefietst om Thomas en Annegreet te halen. De rust keerde echter helemaal terug, nadat ik Lukas vanmiddag naar de peuter had gebracht. (Natuurlijk schrijf ik dit met een vette knipoog…, het is samen altijd reuze gezellig.)

p1560710p1560759

Vanmiddag ben ik in de auto gestapt en heb genoten van een fantastische, winterse wereld. Volop rijp aan de bomen. Overal rijp en met name veel ruig-rijp! Betoverend mooi! In gedachten had ik om vanmiddag een kijkje te nemen bij de Pyptsjerkster polder. Bij het ondergelopen land, waar volop geschaatst werd. Dit heb ik ook gedaan, maar daarvoor heb ik een kleine wandeling gemaakt in die prachtige tuin van Sake van der Wal, in Broeksterwâld. Af en toe vroeg ik me werkelijk af: Waar ben ik hier, toch?! Zo onbeschrijfelijk mooi! Daarbij komt die rust… een oase in een frozen landschap! Niet alleen in Ryptsjerk werd er volop geschaatst, ook in de Readtsjerkster polder werd er geschaatst! Het leverde de nodige mooie plaatjes op. Eigenlijk had ik vandaag overal wel willen fotograferen…, waar je ook kwam: Het was sprookjesachtig mooi!

** Druk op onderstaande fotolink om 74 foto’s te bekijken.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipNlDHwEFrU-hUy05xjmb-FdGvi4djmvKK50XVGZ?source=pwa&authKey=CNWSjvDez4fi1AE

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Winters sprookjeslandschap met heel veel rijp in tuin Sake van der Wal Broeksterwâld. Schaatsen in de Readtsjerkster en Ryptsjerkser polder. (74 foto’s)

  1. fokje zegt:

    Nanne, Geweldich! Wat in prachtige foto’s.

    Fokje

Geef een reactie

