Rondje Kollum gelopen en genoten van de prachtige omgeving, tevens van de gezelligheid in het mooie Groene Dorp! (17 foto’s)

p1570038p1570039p1570041p1570046p1570048p1570049p1570052

Vanmorgen al vroeg eventjes wegduiken in de krant. Het was nog behoorlijk donker! Koffiedrinken en het nieuws breeduit op de tafel, een relax-moment! Een ideale start van deze zaterdag, de 21ste januari. Via de Hoofdweg naar de supermarkt gelopen om een beste homp kaas te halen, samen mijn kleine vriend. Vanmiddag ben in de auto naar Lauwersland tussen Oudwoude en Kollum gereden. Vanuit daar ben ik gaan lopen. Allereerst heb ik het graf van mijn ouders bezocht en vervolgens het graf van mijn eerste vrouw Maaike. Vanaf daar ben ik richting Buitenpost gelopen en via het Paradyske kwam ik uiteindelijk in de buitenwijken van het Groene Dorp Kollum. Heb toen een rondje Kollum gemaakt en ik kan zeggen dat Kollum aan een flinke metamorfose werkt. Het pleegt mooie nieuwbouw en er wordt goed op een flink aantal karakteristieke panden gepast. Opvallend vond ik dat het stil was in het centrum. Daarentegen was het bij de grote supermarkten aan mr. Andreastraat gezellig druk. Daar raakte ik nog druk aan de praat met Matty, je weet wel de zus van Jelly uit Drachten. Al pratende zag ik vele bekende Kollumers voorbij komen. Op weg naar de auto, trof ik collega-fotograaf Sake van RTV-nof. Dat werd ook gezellig bijpraten. De temperaturen waren een graad of drie boven nul en toch had ik flinke koude handen. Eigen schuld, dikke bult…! Had ik maar handschoenen moeten aantrekken.

p1570056p1570059p1570061p1570062p1570064p1570066p1570067p1570068p1570069p1570071

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

