Verwoestende brand in centrum Kollum … Ik heb nog de foto van deze mooie woonboerderij! … Botox en Blabbertúten…! (4 foto’s)

pand-kollumbrand-kollum

Het allereerste nieuws, dat ik deze mistige dag hoorde, was vanmorgen het bericht op Omrop Fryslân, betreffende een grote brand in Kollum. Vannacht heeft in het centrum van dit dorp, op de Voorstraat-Oost, een behoorlijk grote brand gewoed. Daarom werd het vanmorgen ook al vroeg zoeken naar meer gegevens over deze vernietigende brand. Op http://nieuwsuitkollum.nl/ vergaarde ik de meeste informatie en op deze site stonden ook heel veel foto’s. (Hier heb ik een foto van gebruikt en geplaatst…!) Nu ging het mij niet om de hoeveelheid foto’s, maar ik was wel erg benieuwd, welk pand in vlammen was opgegaan. Het is een prachtige woonboerderij. Nog geen twee jaar terug kwam ik, al struinend, bij dit pand en heb dus toen ook een foto gemaakt. In gedachten, zie ik nog boer Smit of Smid(?) (jaren 60 – 70) met z’n kleine blauwe trekker, vanuit de steeg naar de boerderij, de Voorstraat op rijden. Hier begon dus deze grauwe grijze dinsdag mee. Ik wist dat vandaag mijn overbuuf Froukje jarig is. Niet zomaar een verjaardag…, maar een leeftijd, waar je aandacht aan schenkt! Nieuwsgierig tuurde ik vanmorgen bij het openen van de gordijnen, de duisternis in, naar de overkant… en zag vaag een doek met tekst in de voortuin staan. Géén grote opblaaspop, maar een bescheiden doek met de tekst: Zet de botox maar vast klaar Froukje 50 jaar. Als iemand geen botox nodig heeft…, dan is dit buuf Froukje! Daarnaast hingen er vier mooie, kleurige en grote blabbertúten! De oranjekoek smaakte heerlijk bij de koffie. Verder vandaag weer heel veel dingen geregeld en in gang gezet…! Ik begin een echte ‘regelkees’ te worden! Deze dag leende zich hier uitstekend voor! Laat morgen de zon maar schijnen!p1570112p1570111

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

