Troostvogel – Daar werd ik vrolijk van, bij het graf van mijn Willy.

p1490136

Columnist Bonne Stienstra schrijft in de zaterdag-editie van de Leeuwarder Courant, in de Sneon en Snein, over een Troostvogel. Ik ben een groot liefhebber van het lezen van zijn Columns. Mijn oud-collega schrijft zeer herkenbaar en vaak met de nodige humor. Troostvogeltje luidde de kop van zijn column. Tijdens de Nationale Vogeltelling had Bonne, met name het mooie Roodborstje gemist. Het eigenzinnige vogeltje wordt ook wel Troostvogeltje genoemd. Ik kan me erg goed vinden in het verhaal van zaterdag. Bij mij in de tuin, is bijna dagelijks een Roodborstje te bewonderen, vaak in gezelschap van een merel. Echter de column deed me met name denken aan zaterdagmiddag 27 januari. Op het graf van mijn Willy had ik juist een prachtig bloemstuk geplaatst, met veel kleurige tulpen en veel schors. Stond daarna nog korte tijd te praten met oud-Boarnster Otto Akkerman. ‘Kijk eens rustig naar het graf van Willy…. een mooi Roodborstje, bij het bloemstuk…’, fluisterde ik heel voorzichtig. Het bekende, maar oh zo mooie Troostvogeltje…! Daar werd ik vrolijk van…!

Bedankt voor de mooie Column…, Bonne Stienstra!

p1570496

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

