Lauwersmeergebied… IJs en IJskoud, maar Zo Mooi én misschien wel het allerkoudste gebied in onze regio. (14 foto’s)

p1570914p1570918p1570921p1570925p1570926p1570930

De weekendboodschappen vanmorgen in alle vroegte gehaald. Jemig, alweer zo’n ijskoude dag en menigeen begint er een klein beetje genoeg van te krijgen. Denk maar zo: Het kan allemaal veel erger: Koude regen! Vanmiddag allereerst met de Seat naar de auto-dokter geweest. De voorste auto-raampjes wilden af en toe wel eens spontaan naar beneden gaan. Garage Bourguignon in Dokkum heeft het vervelende euvel gelijk hersteld: Rij de Seat maar even naar binnen. Gratis…, helemaal voor niks, gewoon een goede service! Daarna moest ik naar Compusoft Computers in Driesum, om een nieuwe printer te kopen. Mijn oude HP liet me, deze week behoorlijk in de steek. Omdat ik in Driesum al behoorlijk in de richting van het Lauwersmeer zat, ben ik naar Ezumakeeg  gereden en heb een uur lang genoten van de kou! Maar harrebakkes wat was het daar koud! Op dit moment vraag ik me af, of daar morgenvroeg geschaatst kan worden. Vanmiddag heb ik wel op het ijs gestaan…, echter het ijs is verre van betrouwbaar. De harde wind is hier grote spelbreker in.

p1570934p1570935p1570936p1570939p1570945p1570946p1570949p1570953

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Lauwersmeergebied… IJs en IJskoud, maar Zo Mooi én misschien wel het allerkoudste gebied in onze regio. (14 foto’s)

  1. Hielke Schaap zegt:

    Hallo Nanne, één vraag bij deze foto van de boerderij, want ik ben mij niet helemaal zeker, maar is de foto van deze boerderjj van Jaap en nu dan van onze jeugdvriend Auke Poortinga ..of zie ik het verkeerdt? Via Google kom ik helaas niet dichterbij en scherper om het te kontroleren! Maar nog zie ik Auke en mij afzuipen in een zeepkist in de gracht voor de boerderij en wij zaten echt onder het eendenkroos. Dat zijn herinneringen alsof het gisteren gebeurde en die kun je nimmer vergeten. Prachtig toch! Maar toen vonden wij dat waarschijnlijk minder leuk en is intussen 50 jaar geleden! Waar blijft de tijd! Dankjewel voor jouw antwoordt!

Geef een reactie

