IJSVRIJ… en toch niet helemaal stil kunnen zitten…! (2 foto’s)

 

p1570958

Heerlijk smaakte mij vanmorgen de koffie. Al vroeg, lekker in het krantje gedoken. Buiten was het wederom koud! Ik had me voorgenomen om een dagje IJsvrij te nemen. Geen wandeltochten of iets in die strekking, maar vandaag gewoon eens gezellig thuis zijn. Ja, jullie lezen het goed: Gezellig! Dit woord gebruik ik bewust, want ik voel me goed. Ook al ben ik alleen! Heb natuurlijk niet alleen maar zitten krant lezen. Een aantal spulletjes heb ik eindelijk eens opgeruimd. Maar ik heb tussendoor ook genoten van het schaatsen in het verre Gangneung, tijdens de Wereld Kampioenschappen Afstanden. Naar die super-spannende 10 kilometer, waarin het er lange tijd naar uit zag dat Jorrit Bergsma uit Aldeboarn de gouden medaille zou pakken. Echter Sven Kramer was ook nu de grote koning op deze afstand! Machtig mooi om te zien was dat Nuis op de 1000 meter de eerste plaats wist te veroveren. Toch goud in huize Bergsma te Aldeboarn: Heather echtgenote van Jorrit veroverde de gouden plak op de 1000 meter bij de vrouwen. Bijzonder blijft het kijken naar Pechstein, die deze maand 45 jaar wordt, zij pakte op de 5000 meter vrouwen zilver! Daarna toch nog mijn loopschoenen aangetrokken en een bezoekje aan Willy gebracht. Jemig, wat was het me daar koud, op de begraafplaats! Via het Winkelcentrum snel terug naar huis en ondertussen staat de snert lekker warm te worden. Gewoon weer gezellig thuis! Vanavond de deur uit: Naar het eerste ‘theater-optreden’ van Annegreetje…!

p1570961

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op IJSVRIJ… en toch niet helemaal stil kunnen zitten…! (2 foto’s)

  1. Hielke Schaap zegt:

    nog zie ik Sven kramer momenteel hier in Duitsland op de 10.000 meter zweten en moet gelijk om te koken in de keuken. Maar het wordt spannend en ik hoop zo zeer dat mijn landsman dit wint. Fryslan boppe!!!

  2. Hielke Schaap zegt:

    Jaaaaaaa! hij heeft het geleverdt! Sven, wij zijn als Friezen/Nederlanders in Hamburg heel trots op jouw prestaties.Geweldig!!! Proficiat jonge. Daar kun je trots op zijn en wij ook! Geweldig!!!

  3. Hielke Schaap zegt:

    enne daarom..hup Holland hup, laat de leeuw niet in zijn hempie staan en dan is het onbelangrijk dat ik als Fries in Hamburg woon. Fryslan is gewoon boppe en daar heb ik absoluut niets aan toe te voegen. Geweldig!!!! Ik ben ontzettend trots om de prestaties van onze Friezen. Wie doet het hun na??

  4. Fokje zegt:

    Dag Nanne,
    Ik bin bliid foar dy dast it thus wer gesellich fynst.
    Dat is in goed teken.
    Dyn leave Willy sit thus net op dy te wachtsjen.

    Mar.. Du makkest it dy sels gesellich.
    Mei help fan dyn alderneisten.

    Ik haw respekt foar dy.
    Altyd warber.
    En gjin geseur.
    Top!

    Leafs, Fokje

Geef een reactie

