Friese Elf-Stedenwandeltocht en Rondje Ameland kunnen ook dit jaar weer op mij rekenen. Nu de Nijmeegse Vierdaagse nog! (8 foto’s en filmpje)

11a11b11c11d

Eindelijk schijnt dan weer eens het zonnetje en ik krijg gelijk de kriebels. Heb me vanmorgen opgegeven voor de Friese Elfstedenwandeltocht 2017. Een 207 kilometer lange wandeltocht die ons in 5 dagen door de historische Friese 11 steden leidt. Van dinsdag 23 mei tot en met zaterdag 27 mei neem ik deel aan de 71e editie van deze prachtige tocht. Altijd is het dan weer de vraag, hoe vaak ik deze 11-Stedenwandeltocht gelopen heb. Daarom vanmiddag maar weer eens de 11-Stedenwandel-Kruisjes geteld. Het gaat mijn 15e 11-Stedentocht worden. Daarvoor heb ik nog een keer één dag gelopen. Daarna was ik dus besmet met het niet onprettige Elfstedentocht – virus!

p1260847p1260914p1260951wlm88fa

Ook heb ik me vanmorgen opgegeven voor één van de allermooiste wandeltochten: Rondje Ameland 2017! Deze machtig mooie wandeltocht wordt op zaterdag 10 juni gelopen en is ongeveer 50 kilometer lang, met een vroege start om vijf uur ’s morgens. Het woord zegt het al: Rondom het mooie eiland Ameland, met Hollum als start- en finish-plaats. Dit jaar is het voor de eerste keer mogelijk om een tocht van 25 kilometer te lopen. Geen Rondje Ameland…, maar een Rondje Half-Ameland! Eigenlijk vind ik het een beetje jammer dat men dit jaar voor de eerste keer met deze 25 kilometer gaat starten. Om meer wandelaars van de wal te lokken… dat begrijp ik. Echter Rondje Ameland (50 km) staat bekend als een, af en toe zware, maar prestigieuze wandeltocht! Het is af en toe behoorlijk afzien…! Ook nu moest ik weer het aantal medailles tellen: Het gaat in juni mijn veertiende Rondje Ameland worden. Hier onder een prachtig filmpje die in vogelvlucht iets van Rondje Ameland 2016 laat zien. Geweldig mooie beelden!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

