Valentijnsdag … Heb me ingeschreven voor de Vierdaagse Nijmegen … Samen met Lukas op zoek naar een IJsvogeltje in het Driesumer bos… (14 foto´s)

p1330772p1330842p1340036p1340060

Valentijnsdag, een dag waarop ik niks bijzonders doe. Toch een dag met weer de nodige variatie. Komt natuurlijk ook deels door het prachtige zonnige weer! Het kriebelt om dingen te ondernemen. Heb me daarom vanmorgen ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse, van 18 juli tot en met 21 juli. Mijn slaapadres is ook dit jaar weer bij een vriendin van m’n oudste zoon Jelmer: Evelien.

(Voor de wandelaar die een heel rustig slaapplekkie zoekt, op nog geen vijf minuten lopen van de Wedren… zijn er eventueel nog 2 slaapplaatsen beschikbaar.)

p1580100

Dan vanmorgen een noodkreet van mijn schoondochter Dienie, oftewel kapsalon Knapper: Kan Nanne even langskomen om uit te spoelen… (De lange en mooie haren van een cliënte.) Sta niet raar te kijken dat ik straks nog eens barbier wordt…! De kapster heeft het momenteel druk. Dit is alleen maar mooi en daarom heb ik mijn vriendje Lukas vanmorgen uit school gehaald. Samen hebben we lekker en gezellig zitten te eten.

p1580103p1580104

Waar men ook lekker zit te eten, is op het graf van mijn Willy. Daar stond vanmorgen een prachtige Vogeltaart en er werd al lekker van gesmuld. Samen met de mooie bloemen ziet het er erg mooi uit. Was bijna geneigd om te zeggen: Het ziet er mooi en gezellig uit …. het straalt een stukje warmte uit! Vanmiddag vonden Lukas en ik het kaartje onder de vogeltaart met de mooie tekst: Sa stil, allinnich de fûgeltsjes rûnom dy. (Zo stil, alleen de vogeltjes rondom jou.) De afzender is bij me bekend en heb ik kunnen bedanken. Er ligt ook een mooi bosje tulpen…, helaas anoniem, maar wel heel lief en mooi!

p1580108p1580118p1580123p1580126

Het volgende klinkt heel erg onlogisch, echter omdat ik een mooie Bonte Specht zag, maar dit vogeltje niet kon fotograferen…, ben ik direct daarop met Lukas naar het Driesumer bos gereden. Op zoek naar een mooi IJsvogeltje. We hebben daar samen heerlijk gewandeld en genoten van de stilte in dit bos. Lukas kreeg contact met een leuk blond meisje…, in een zeer toepasselijk jasje: Een roze jas met hartjes… en dit op Valentijnsdag. Ze konden het goed met elkaar vinden en hebben samen, een minuut of tien, gezellig gespeeld. Waar ik eigenlijk voor kwam, het IJsvogeltje, heb ik helaas niet kunnen vinden. Wel kon ik nog twee bekende Friezen spotten. De namen zijn me helaas ontschoten…, is verder ook niet zo belangrijk, zij draafden in hun trainingsronde door het mooie Driesumer Bos.

p1580127p1580134p1580137

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Valentijnsdag … Heb me ingeschreven voor de Vierdaagse Nijmegen … Samen met Lukas op zoek naar een IJsvogeltje in het Driesumer bos… (14 foto´s)

  1. petra aalsum zegt:

    Hoi Nanne, hjir efkes Petra ut Sint Nyk. Soest do de 2 plakken yn Nijmegen foar us efkes fêsthâlde kinne? It lyket my skoan ta, mar moat Sjoerd ek freegje! Groetnis Petra Postma-van Aalsum

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  2. petra aalsum zegt:

    Hoi Nanne! Sorry dat ik juster wat koart wie mei myn berjocht, mar wie ut iten! Ik lês altiid dyn derhalen en meitsje dêr op ut dat it goed mei dij giet, meastal! Dat is hiel fijn! Ik ha krekt contact hawn mei Sjoerd en wy soene hiel graach die 2 plakken yn Nijmegen ha wolle. Soe dat kinne? Of hast al mear oanmeldings? Ik hjer it graach fan dy. Meist my ek wol appe op 06-15316878. Groetnis fan Petra Postma ut Sint Nyk

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Geef een reactie

