AMELAND INZICHT met daarin mijn foto’s in het bericht ‘Mr Benz’: Damwâldsters trouw naar Klassiekerweekend op Ameland. BSO de Blokkedoaze geniet van Lenteweer. Jarige buuf in het zonnetje en Rondje Lichtaard. (11 foto’s)

p1580148p1580142p1580140

Vroeger dan vroeg stond ik vanmorgen naast mijn bed. Enkele jaren geleden ging ik gigantisch onderuit…, wat mijn bloeddruk betreft. Destijds was dit enorm schrikken. Natuurlijk zijn er overal pilletjes voor en die slik ik iedere dag heel trouw. Verder eet ik nauwelijks meer zoute drop en ook een zoute cup à soup drink ik bijna nooit meer. Ik ben echt wel een koffiedrinker, maar ook hier geldt dat ik het aantal bakkies sterk in de gaten houd. Vanmorgen dus de controle en die was opnieuw uitstekend! We denken zelfs dat in de toekomst het slikken van een pilletje misschien gestopt kan worden of eventueel eerst om de dag een medicijntje te slikken! Mijn hartslag was super en zo ontzettend rustig. Dit na die spannende Valentijnsdag. Immers je weet maar nooit! Gelukkig bleef het bij een aardig mailtje, die ik ook nog eens pas de dag na Valentijnsdag las…! Meestal ga ik lopend naar mijn huisarts in Wouterswoude. Zo ook vanmorgen. Op de terugweg een telefoontje van mijn schoondochter: “Prachtig weer om te flyeren!’ Rustig blijven…, eerst koffie, was mijn antwoord. Mijn kleine assistent was Lukas. Vervolgens samen naar de winkel en de bloemenwinkel: Tulpen kopen voor mijn jarige buurvrouw, die vanmorgen heerlijk de eerste zon pakte in de achtertuin. Wat een enorm temperatuurverschil: Van min 3 naar plus 14,5 graden!

p1580150p1580154p1580169p1580167p1580180

Na het middageten Lukas naar school gebracht, waar ik gevraagd werd om een paar foto’s te willen maken van de BSO. Het groepje kinderen, getooid in spik-splinter-nieuwe rode hesjes met de tekst Kids First COP groep, genoten samen met de begeleidsters in het park bij het hertenkamp. Weer om lekker buiten te zijn! Ik wilde vanmiddag nog lopen en ben in de auto naar Sibrandahûs gereden. Heerlijk genoten van de weidse omgeving van Lichtaard en Raard. Als je daar zo in je eentje loopt … kun je zo lekker mijmeren…: Heb enorme zin in het lopen van de meerdaagse wandeltochten, de Elfstedenwandeltocht en de Vierdaagse in Nijmegen! Machtig mooie dag, met eindelijk eens alleen maar goede berichten. Zo lag ook de nieuwe AMELAND INZICHT op de deurmat, met daarin het artikel ‘Mr Benz’. Een prachtig verhaal over Harry en Annie Hoekstra uit Damwâld. Zij zijn vaste gasten tijdens het Klassiekerweekend op Ameland. Of ik voor de foto’s wilde zorgen… was de vraag, het liefst met Ameland op de achtergrond. Echter als in december de wegen glad zijn en het vooral af en toe erg mistig is…. moet je creatief zijn… om toch nog tot een mooi resultaat te komen. Terwijl ik dit bericht maak… toch nog een telefoontje met slecht nieuws vanaf Ameland….! Toch weer een gewone dag met Lief en Leed naast elkaar…!

p1580192p1580195p1580198

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

