Buienradar was vanmorgen om 06.15 uur duidelijk voor mij: Vandaag geen wandeltocht in Drachten. Tijd voor het archief, 25 februari 2014: Annegreet en Thomas met me het Lauwersmeer in… (9 foto´s)

p1590092p1590090

Kwart over zes vanmorgen zat ik beneden in de keuken, aan de koffie en bestudeerde met volle aandacht  Buienradar. Ik had eigenlijk sterk het plan om iets later op de morgen een wandeltocht in Drachten te gaan lopen, maar na het bestuderen van de beelden op Buienradar, was het voor mij duidelijk: Blijf thuis en maak er een relaxte morgen van! Zo gedacht, zo gedaan! Met een poncho lopen…, daar had ik vandaag echt geen zin in en bovendien had ik donderdag en vrijdag de nodige kilometers al gemaakt. Ik denk dat het een goeie keuze is geweest. Hier was het een herfstdag! Echt een morgen om eens de nodige klusjes te doen. Ook een dag om telefonische contacten te onderhouden. Vanmiddag ben ik nog lopend naar het Winkelcentrum geweest. Daarna nog bij Willy langs geweest en het verbaast me, dat de tulpen er nog steeds heel goed bij staan. Dit na een maand! Ook een dag om weer eens in het archief te duiken. Persoonlijk kijk ik liever niet naar vorig jaar, naar de maand februari in 2016. Vanmiddag eens gekeken naar 25 februari 2014 en ik kijk hier met een big smile op terug. Besef NU dat ik Annegreet en Thomas toen behoorlijk heb afgemat…. ze kwamen doodmoe thuis. Annegreetje was destijds 4 jaar! Thomas 6 jaar.

1656180_808316952517081_1461976307_n-002p1200767-001

Op 25 februari 2014 schreef ik het volgende.

Laat ik er niet teveel woorden aan spenderen. Soms zeggen foto’s meer dan tekst. Ik heb vanmiddag Thomas en Annegreet mee genomen naar het prachtige natuurgebied: Het Lauwersmeer. De fietsjes van die twee kinderen in de auto. Ik lopen en Thomas en Annegreet gezellig om me heen fietsen. Er zijn de nodige vragen op me afgevuurd! Wat hebben we met z’n drieën genoten van een prachtige middag. Het was schitterend weer, erg zonnig met temperaturen boven de tien graden! Wat hebben ze genoten van de vrijheid in deze mooie omgeving. We zijn welgeteld één fietser tegengekomen. Heerlijk door grote waterplassen rauzen. Ongehinderd in een takkenbos spelen. Het kon allemaal. Doodmoe kwamen ze na drie uurtjes Lauwersmeer terug in Damwâld.

p1200777-001p1200786-001p1200801-001p1200808-001p1200795

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

