FANSELS … JAWIS … Twee machtig mooie namen voor een uniek Fries duo: Mem en Dochter! (3 foto’s)

P1590428

Na de Lauwersmeer-wandeltocht van zaterdag, was het zondagmorgen eigenlijk zo’n beetje wachten op de beloofde regen. Daarom ’s morgens in alle rust genieten van de krant en af en toe eens naar buiten koekeloeren. Van regen was echter geen sprake en ja, dan begint het bij mij weer te kriebelen: Lopen! Daarom gistermiddag opnieuw de wandelschoenen aangetrokken en als eerste naar het graf van mijn Willy. Tijd voor een gesprekje. Daarna moest ik denken aan…. FANSELS. Deze mooie naam trok vorige week mijn aandacht en gistermiddag vond ik het een uitstekend idee, om lopend, kennis te maken met… FANSELS. Stal Wiegersma aan de Doniaweg, gelegen nabij de Centrale As, had een veulentje gekregen en daarbij hoort natuurlijk een naam. Omrop Fryslân had haar luisteraars opgeroepen om een toepasselijke naam te bedenken, te beginnen met een D, een E of een F. Te bedenken dat de moeder JAWIS heet. Uit de ruim 600 inzendingen heeft Wiegersma de creatieve en prachtige naam FANSELS gekozen. Gistermiddag liep moeder en dochter eventjes heel kort in de buitenlucht, juist op het moment dat ik langskwam.

P1590431P1590435

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

