Opruimwoede… en toch alles weer netjes terug plaatsen! Boze Groningers richten (aardgas)pijlen op Mark Rutte.

P1590445

Erg rustige dag achter de rug. Het komt niet vaak voor, maar ik ben vandaag niet het erf af geweest. Zo langzaamerhand denk ik eraan om hier en daar … ‘spulletjes’ … op te ruimen. Op dit moment kan ik al zeggen: Dit lukt me nog niet voor een meter! Hiervoor heb ik straks de mee-denk-hulp van mijn schoondochter nodig, om rigoureus keuzes te kunnen maken. Eigenlijk ben ik zo’n type die alles wel wil bewaren. Vanmiddag zat ik op de kont op de vloer…, met heel veel knutsel-de-frutsel-bladen. Je zou zeggen: Gooi ze bij het oude papier! Maar dan denk ik weer: Misschien kan ik er nog iemand ontzettend blij meemaken. Precies hetzelfde met al die kraaltjes en friemel-dingetjes…, gooi ze toch in de grijze kliko. Maar voor hetzelfde geld kan ik ook hier nog iemand blij meemaken. Boeken…, heel veel boeken! Afijn, alles staat voorlopig weer netjes op z’n plaats. Verder volg ik deze dagen, het grote en af toe trieste Circus rond de komende Verkiezingen. Hier word je af en toe niet vrolijk van. Zo nu en dan beschamend gedrag. De één op één debatten spreken me erg aan. Zo ook de programma’s waar één of twee politici aanschuiven. Het bekende Carré-debat scoort bij mij een onvoldoende. Dit was een programma met te strakke formats. Pauw en Jinek is momenteel een leuk programma. Hierin kreeg premier  Mark Rutte het gisteravond wel heel erg aan de stok met boze Groningers. Ik denk dat ook Asscher, als vice minister-president, zich aangesproken moet voelen. Het is natuurlijk schandalig hoe de politiek hier decennia-lang mee is omgegaan. We hebben nog ruim een week te gaan en er komen nog een paar leuke debatten. Morgen zal ik zelf weer actiever zijn…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

