IK MIS JE … Pietrik Anjema en Fetsje Dantuma … zondagmorgen a.s. doen ze hun aangrijpende verhaal op televisie. (3 foto’s)

P1570816-001

Iedere keer weer, als ik op de Algemene Begraafplaats kom en naar Willy loop, kijk ik eerst even naar rechts. Altijd kort een blik werpen op het graf van dorpsgenoot Johannes Haakma. Op 74-jarige leeftijd kwam de heit van o.a. Pietrik Anjema en Fetsje Dantuma op 28 januari 2016 te overlijden. De dag daarna kwam Mijn Willy te overlijden op 29 januari. Regelmatig treffen we mekaar en zo was ik op de hoogte van de televisie-opnames voor het EO-programma: IK MIS JE.

120317 - Ik mis je Fetsje en Pietrik-001

In dit populaire tv-programma vertellen Pietrik en Fetsje over hun heit…, die geen doorsnee vader was. Johannes was getekend door het leven en zocht troost in drankgebruik. De laatste vijftien jaar van z’n leven lijdt hij aan dementie. Voor de gezusters is de dementie een groot geschenk. Het maakt van hun vader de ‘heit’ die hij altijd al had willen zijn. ‘A special day, voor m’n zusje en ik. Zo bijzonder en mooi, om dit een jaar na heit z’n overlijden te mogen doen. Vertellen over Heit z’n leven en over z’n sterfbed’, aldus Pietrik. De presentatie van IK MIS JE is in vertrouwde handen van Hella van der Wijst. Belangstellend kwam ze op mij toelopen met de vraag: Of ik ook mijn verhaal voor de camera’s wilde doen… (Mensen, die me een beetje kennen…. weten het antwoord!)

P1570819-001

Zondagmorgen 12 maart:

IK MIS JE – Met Pietrik Anjema en Fetsje Dantuma

NPO2 – aanvang 08.55 uur

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

