Rein Halbersma … Wieger Nicolai 50 jaar … Kunstcafé de Dream Dokkumer Nieuwe Zijlen…, dit alles maakt deze lente-achtige zondag zo mooi! (11 foto’s)

P1590609P1590611P1590612P1590613P1590614

In het kader van Kunst kijken, tijdens de Kunst-aan-Huis Atelierroute Lauwersland, had ik vanmiddag nog twee Friese locaties te gaan. Ten eerste was dit Rein Halbersma in Kollum en Hennie Broers in het mooie en gezellige Kunstcafé De Dream te Dokkumer Nieuwe Zijlen. Het werd een leuke ontmoeting met kunstschilder Rein. Een adres waar heel veel valt te bewonderen. Heel divers.

P1590617

Via de Oosterboereweg (Hier was het Feest: Wieger werd 50 jaar en dit werd groot aangegeven!) ben ik naar het Lauwersmeer gereden. Ik zag de Konink paarden wel héél dicht langs de weg lopen…! Echter ik was sterk genoeg om hier niet aan toe te geven en ben daarom in één streep doorgereden naar het Kunstcafé in Dokkumer Nieuwe Zijlen. Hier het prachtige werk van vak-vrouwe Hennie Broers. Zij maakt adembenemend mooie sieraden en is vormgeefster in edelmetaal. Helaas niet te fotograferen, het stond netjes uitgestald in glazen vitrines. Vanmiddag waren het slechts twee adressen. Zelf heb ik het plan, om volgende week de Groningse route ook nog te bezoeken…! Na dit alles heb ik vanmiddag de Seat in Dokkum achtergelaten (morgen kleine beurt en APK-keuring) en ben lopend thuis gekomen. Dit was genieten van de Lente! Daarnaast is het flink balen dat ik sinds gisteravond een vulling mis…, morgenvroeg maar snel mijn tandarts bellen, op maandag de dertiende…!

P1590622P1590619P1590620P1590626P1590627

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

