Op het voormalige terrein van poep en pies… aan de Birdaarderstraatweg Dokkum, kon vandaag gratis compost gehaald worden. (6 foto’s)

P1600559P1600568P1600570

Eigenlijk zou ik vandaag over heel veel gevoelsmatige dingetjes kunnen schrijven…, echter ik ga dit bewust niet doen. Kan wel zeggen dat twee zeer sympathieke Vlinders, de afgelopen dagen zijn weggevlogen…! Dit is altijd weer schrikken. Het gaat maar door en het gaat maar door…! Vanmorgen al behoorlijk vroeg mijn nest uit. Ten eerste beloofde het opnieuw een zomerse lentedag te worden en ten tweede… er stond weer genoeg op de agenda voor vandaag. Dan wordt het wederom een kwestie van plannen. Allereerst ‘het beddegoed’ in de wasmachine. Daarna moest ik al vroeg op het Gemeentelijke Terrein aan de Birdaarderstraatweg in Dokkum zijn, tijdens de compostactie van de gemeenten Dantumadiel en Dongeradiel. Omdat ik toch even moest wachten heb ik korte tijd gesneupt op dit voormalige terrein, waar vroeger de tonnetjes et poep en pies werden geleegd… De iets oudere lezer weet zich dit allemaal nog wel te herinneren, neem ik aan! Destijds was dit de normaalste zaak van de wereld om de tonnetjes, huis aan huis, op te halen. Daarna was het samen met mijn kleine hulp en vriendje Lukas de nodige boodschappen te halen. Vanmiddag heb ik een deel van de middag doorgebracht op het kerkhof…, in de buurt van mijn Willy! Ook vanmiddag weer de nodige begraafplaats-praatjes, met o.a. mijn neef Nanne en Tine uit Kootstertille. Het blijft toch een plek met bijzondere ontmoetingen…

P1600571P1600572P1600577

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

