In de Orde van Oranje Nassau werd benoemd… Boot naar Ameland is geboekt… Mijn kleine vriend Nanne Lukas moet binnenkort onder het mes… (6 foto’s)

P1610948P1610965P1610978

Een maandag, die toch anders is gelopen dan ik vanmorgen, nog ver voor zonsopgang, in gedachten had. Terwijl ik mijn ochtendbroodje oppeuzelde en naar de achtertuin keek…, zag ik als het ware het gras groeien. Nog geen drie kwartier later, was het weer keurig gekortwiekt. Na een beetje regen en zonder kunstmest, groeit het toch wel enorm snel! Daarna het wekelijkse loopke op de maandagmorgen, naar de supermarkt. Kort daarna was ik te vinden in de Finne Mediatheek te Dokkum, waar een zeer verraste mevrouw Seppy van Wieren-Terpstra uit Rinsumageest uit handen van burgemeester Sicko Heldoorn van de gemeente Dantumadiel, tot Lid in de Orde van Oranje Nassau werd benoemd. Een feestelijke bijeenkomst waar, zoals dit bij deze bijzondere bijeenkomsten altijd gaat…, kinderen, kleinkinderen, familie en collega’s en genodigden, in dit geval Seppy stonden op te wachten.

P1610937P1610975

Tussen de middag heb ik de boot naar Ameland geboekt, om zaterdag vooral de Klein Vaarwater Wandeltocht te kunnen lopen op dit machtig mooie eiland. Ook moet er even gewerkt worden in en rond mijn chalet! In elk geval de caravan zover gereedmaken…, voor eventuele verhuur. Dan vanmiddag naar de Gamma in Dokkum, inkopen doen met het oog op de komende dagen op Ameland. De auto moet daarom als transsporter wel mee naar het eiland. Voordeel is dat ik ook gemakkelijk eens een keer naar Hollum kan rijden. Dan vanmiddag nog met mijn kleine vriend Nanne Lukas en m’n schoondochter, naar de KNO-arts in de Sionsberg te Dokkum. It sil heve… de amandelkliertjes van dit parmantige kereltje worden binnenkort geknipt! Dapper klepperde hij vanmiddag, op z’n blauwe klompjes, het voormalige ziekenhuis in. Terloops werd opgemerkt… dat het ook voor mezelf de hoogste tijd gaat worden om misschien wel eens een nachtje te gaan logeren in het MCL…! Kom ik te zijner tijd nog wel eens op terug. Nu eerst efkes een avond-loopke!

P1610988

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

