Gulf Tankstation Hoofdweg in Damwoude gaat sluiten. Centrale As zorgt voor drastisch minder verkeersbewegingen door het dorp. (11 foto’s)

P1000118P1000119P1000122P1000123

Alweer had ik vandaag niet echt de regie over deze dag in handen…! Dit is echter ook het mooie en verrassende van zo’n maandag. Vanmorgen eens geen schoolgaande kinderen…, het is immers een vakantieweek. Al vroeg zat ik in de paperassen. Lang had ik het uitgesteld om de gegevens van mijn belastingaangifte te verzamelen en in te leveren. Het is me geluk, maar een hobby van me, zal het niet gaan worden! Laat ik de flex eens terug brengen naar de Hoofdweg…, dacht ik. Kort daarna zat ik met schoondochter en drie kinderen bij de tandarts in Hardegarijp, onder het motto: Nu Nanne hier toch eenmaal is…! Echter zo’n ritje gaat nooit rechtstreeks…, eerst naar Dokkum, om Thomas te halen en daarna ook weer terugbrengen. Voordeel van dit alles was dat we in Dokkum bij de Spar onze boodschapjes konden halen.

P1000107P1000106P1000108

Vanmiddag toen ik richting De Falom reed hoorde ik het nieuws op Omrop Fryslân: De eerste negatieve gevolgen van de Centrale As laten zich zien…: Gulf Tankstation aan de Hoofdweg in  Damwoude gaat sluiten. De verkeersbewegingen zijn door deze nieuwe Centrale As drastisch afgenomen en lijkt voor de toekomst ook weinig perspectief te bieden. De kans is groot dat er een onbemand Tankstation gaat komen. Het vervelende is dat vijf medewerksters op straat komen te staan. Voorzitter Feenstra van Dorpsbelang Ikkerwâld vraagt zich in een vraaggesprek met de Omrop af, wat er in de toekomst met de plaatselijke ondernemers gaat gebeuren. Verder was het vandaag ook een moment om mijn nieuwe camera een beetje te testen: Heb er wel een goed gevoel bij!

P1000114P1000111P1000110P1000109

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

