Blauwe Golf, Algemene Begraafplaats Spanjaardslaan, Roodkapje in de Harmonie, terrasje op zonnige zijde Nieuwestad, Bloemenpracht…, dit alles vanmiddag in Leeuwarden. (15 foto’s)

P1000124P1000126P1000129P1000131P1000135P1000136P1000140P1000144

Prachtige stapelwolken, ontzettend mooie wolkenpartijen waaruit af en toe de nodige regen en of hagel valt! Wat is de natuur toch mooi! Regenboog…, het is maar dat je het allemaal wilt zien! Feit blijft: Het is natuurlijk veel te koud voor deze tijd van het jaar! Vanmiddag mocht ik mee naar Leeuwarden. Dienie en de bern wilden gaan genieten in zwembad De Blauwe Golf. In de tijd dat ik mocht wachten ben ik de stad in gelopen. In eerste instantie kwam ik niet ver. Het grote hek van de Algemene Begraafplaats Spanjaardslaan stond op een kier…. en ja, dan loopt Nanne naar binnen, om een kijkje te nemen. Wat ga je doen in de stad, vroeg Dienie. Misschien even een kijkje nemen in een museum, antwoordde ik. Door naar binnen te lopen, was ik echt een museum binnen gelopen. Wat een bezienswaardigheid. Ik had er wel veel over gehoord, maar nu liep ik over deze indrukwekkende begraafplaats, met zeer oude zerken, schots en scheef door mekaar. Teksten die absoluut niet meer waren te lezen. Heb hier nogal wat tijd doorgebracht. Later ben ik nog kort langs Roodkapje in de Harmonie geweest en heb de afspraak gemaakt om zondag terug te komen. Tot slot een terrasje gepakt op de zonnige zijde van de Nieuwestad. Koffie met een kwarkgebakje!

P1000154P1000148P1000150P1000151P1000161P1000162P1000167

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

