Houtkolk Dokkum krijgt een super metamorfose na sloop oude bedrijfspanden … Vanmiddag nogmaals Dokkum: Lief en leed liggen zo dicht naast elkaar! (10 foto’s)

P1020581P1020593P1020613P1020618

Vanmorgen is er een officieel begin gemaakt met de sloop van oude bedrijfspanden aan de Houtkolk in Dokkum. Wethouder Albert van der Ploeg en gedeputeerde Klaas Kielstra gaven het startsein. Hiermee verliest Dokkum bij de entree van de stad ‘een oude en lelijke rotte kies’! Hier voor in de plaats komen vier nieuwe gebouwen met in totaal 77 koop- en huurappartementen. Even ging voor Klaas Kielstra een jongensdroom in vervulling: Met een ferme dreun een muurtje mogen slopen. Nadat ik vanmiddag Lukas naar school had gebracht moest ik nogmaals naar Dokkum. Ditmaal heb ik de auto laten staan en heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt, om lopend naar Dokkum te gaan. Af en toe een praatje hier en een praatje daar! Leuke dingen gehoord… maar ook verdrietige zaken kwamen me ten ore…! Het ligt allemaal zo dicht naast mekaar…! Morgen weer een totaal andere dag!

P1020638P1020641P1020645P1020647P1020648P1020649

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

