Koningin Máxima en Dieverdiena Angenieta vieren vandaag hun verjaardag. Gevlagd werd er ook voor Maryan Hasan Mahad uit De Westereen. (4 foto’s)

P1030805

Onze koningin Máxima heeft vandaag haar verjaardag. Zo hier en daar wordt er gevlagd voor onze charmante vorstin. Nu heb ik me laten vertellen dat het protocol het volgende is: Gevlagd mag worden, alleen met onze nationale driekleur, samen met een oranje wimpel. Omdat Dieverdiena Angenieta vandaag ook haar verjaardag heeft, wappert er bij mij: De Friese Vlag en de buren zijn solidair. Dieverdiena Angenieta…, laat dit nou mijn schoondochter zijn die deze prachtige naam draagt, maar zich in het gewone leven laat aanspreken met: Dienie! De naam Dieverdiena Angenieta wordt sporadisch gebruikt voor officiële gelegenheden. Wij spreken haar gewoon aan met Dienie en daar luistert ze ook heel goed naar…! Het was nog geen half negen en ik stond al bij de warme bakker in de winkel: Traditionele Friese Oranjekoek en gebak. Daarna, jarig of niet jarig, moest kapster Knapper normaal werken en mocht ik oppassen op Nanne Lukas. Welgeteld ben ik driemaal lopend naar het winkelcentrum geweest. Tussen de middag snel naar huis gefietst, om de lange voor de korte broek te wisselen. Daarna snel terug naar de Hoofdweg om Lukas naar school te brengen. Jarig Jetje had opnieuw een klant.

P1030809

Vanmiddag was ik in het Gemeentehuis van Dantumadiel aanwezig bij de naturalisatieceremonie van mevrouw Maryan Hasan Mahad uit De Westereen. Zij heeft het Nederlanderschap verdient. Ook voor haar mocht gevlagd worden! Het was vandaag gewoon een Feestdag!

P1030814P1030817

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

