Samen met ‘Mijn Willy’ loop ik ook dit jaar weer die verdomd lange Friese Elfstedentocht van 207 kilometer! Niks geen Remi!

p1220779

Jemig, eindelijk is het dan zover: De start van mijn vijftiende Friese Elfsteden Wandeltocht! Klinkt misschien heel raar…, maar: Nog één kort nachtje slapen en dan is het op dinsdagmorgen om 07.00 uur… GO! (05.00 uur opstaan!) Alles staat klaar en het is nog een kwestie van zo meteen het brood smeren voor morgen. Dinsdag lopen we van Leeuwarden naar Sloten, een afstand van 49 kilometer. Het wordt warm en zonnig. Ben er helemaal klaar voor, goed voorbereid en heb vandaag mijn aankopen nog een beetje aangepast! (zout!) Mijn loopmaat van het eerste uur heeft me vanmorgen nog telefonische tips doorgegeven. Helaas al enige jaren niet meer van de partij, maar nog wel steeds een fanatiek fietser! Morgenvroeg om 06.00 uur word ik naar de start gebracht door niemand minder dan Jeltje, bekend van Beautysalon Jeltje in Damwâld, tevens sportvrouw in hart en nieren! Als Remi ga ik dit jaar lopen…! Ooit gestart met z’n vieren…, nu dus alleen van start! Echter er lopen vele wandelvrienden en vriendinnen met me mee…, met maar één doel: Dat felbegeerde Elfstedentocht-Kruisje! Remi? Helemaal niet…, want ik draag wijlen mijn Willy met me mee…! Zij zit in een vakje van mijn rugzak! Er zijn wel eens mensen, die dan denken dat ik een foto van mijn vrouw bij me heb…! Nee hoor, maar in gedachten is ze altijd bij me! Heb begrepen dat zo vanaf donderdag veel vrienden en of vriendinnen een dag(en) gaan meelopen. Leuk en gezellig! Nu nog eventjes naar Willy…. de bloemetjes water geven!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

